بانک کشاورزی 60 درصد نیاز مالی بخش کشاورزی را تامین می کند

تاریخ انتشار : 1394/04/31

مشروح خبر


به گزارش ایرنا داور ماهی کار عصر سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان افزود: سال جاری از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی لقب گرفته است و باید همه اقشار جامعه تلاش کنند این مهم به نتیجه برسد.

وی با اشاره به تدوین اصول اقتصاد مقاومتی و شعار سال جاری بیان کرد: نقش بانک ها در این زمینه بسیار مهم و حیاتی است و به عنوان بازوهای پر توان مالی تولیدکنندگان تلاش کنیم آنچه در اختیار داریم در راستای تولید و خدمت رسانی از بخش ها دریغ نکنیم.

وی با بیان این که بانک کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد خاطرنشان کرد: این بانک سه نقش عمده در اقصاد کشور دارد که اولین آن نقش ذاتی بانک و بر اساس اساسنامه تامین منابع مالی بخش کشاورزی و فعالیت های مرتبط با این بخش است.

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی، دومین نقش مهم بانک کشاورزی در اقتصاد کشور را نقش اختیاری یا تامین منابع مالی سایر طرح ها در حوزه های مختلف دانست و گفت: این نقش با استفاده از منابع داخلی و اعتماد مردم به بانک تامین مالی می شود.

وی افزود: برای جذب این منابع برای همه اقشار جامعه ازجمله کودکان، نوجوانان، جوانان، تحصیلکرده و زنان سرپرست خانوار برنامه های متنوعی تهیه شده است.

ماهی کار گفت: بانک کشاورزی در کنار این دو نقش مهم نقش سوم یا سیاستی اجرا و در این این راستا بانک کشاورزی برای ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد تولیدکنندگان تلاش می کند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال و افزایش راندمان تولید باید نقدینگی بخش های مختلف تامین شود که بانک ها نقش مهمی در این زمینه دارند و بانک کشاورزی با توجه به نقش ذاتی خود بخش کشاورزی را حمایت می کند و با تامین اعتبار مورد نیاز شعب خود بخش کشاورزی را تنها نمی گذرد.

ماهی کار گفت: آنچه امروز بانک کشاورزی را در جنوب کرمان موفق نگاه داشته است اعتماد مشتریان بوده که از بین هزاران ما را انتخاب کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 17 میلیون نفر از مجموع نظام بانکی بانک کشاورزی را انتخاب کرده اند و بیش از 44 میلیون از انواع حساب در بانک کشاورزی وجود دارد.

در این آیین ضمن تقدیر از خدمات محمدعلی خایف زاده در سه سال گذشته، محمد روشنی سالار به عنوان مدیر شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان معرفی شد.