ارائه تسهیلات بدون محدودیت برای احداث گلخانه

تاریخ انتشار : 1394/06/28

مشروح خبر

محمد علی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در منطقه مرکزی، یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی را تولید گلخانه‌ها عنوان و اظهار کرد: تولیدات گلخانه‌ای با بازدهی خوبی که دارند و با صرفه جویی در مصرف آب، می توانند کمک شایانی در تولید محصولات صادراتی داشته باشند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: صادرات 10 میلیون دلاری گل و گیاهان زینتی محلات طی پنج ماهه نخست سال بیانگر این مهم است که زحمات به بار نشسته است.

وی ابراز امیدواری کرد که 10 درصد باقیمانده پایانه گل و گیاه محلات به همت مسئولان به اتمام برسد و گفت: این پایانه به عنوان اولین پایانه صادراتی گل و گیاه کشور باید فعالیت خود را در سطح وسیعی آغاز کند.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: سیاست‌های وزارتخانه در زمینه تسهیلات امور باغبانی در دو بخش طرح سامانه‌های آبیاری تحت فشار و طرح تجمیع در آبیاری تحت فشار تدوین شده است که در بخش اول محدودیتی برای ارائه تسهیلات به متقاضیان وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرح تجمیع در آبیاری تحت فشار نیز در قالب یک تشکل داوطلبانه مخصوص مناطق خشک و کم آب است و در استان‌های مختلف کشور انجام شده است.

طهماسبی با بیان اینکه برای این طرح وزارت جهاد کشاورزی تا 85 درصد یارانه می‌دهد، گفت: متقاضیانی که در قالب طرح تجمیع، سیستم آبیاری تحت فشار را اجرا کنند تا 85 درصد از یارانه برخوردار می‌شوند.