سازمان ملل و بانک جهاني طرحي را براي کمک به کشورهاي خاورميانه تصويب کردند

تاریخ انتشار : 1394/07/19

مشروح خبر


جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی در بیانیه ای اعلام کرد « ما در این لحظه بحرانی حمایت از منطقه خاورمیانه را مسئولیت جمعی خود می دانیم و برای این کار منابع قابل توجه و بسیار بیشتر از آنچه که کشورها و سازمان ها به تنهایی ارائه می کنند لازم است .»
بر اساس این بیانیه، این طرح مشترک از دو بخش تشکیل شده است. کشورهای کمک کننده ابتدا تضمین هایی را در زمینه امنیتی ارائه کنند که به کشورهای منطقه اجازه خواهد داد تا با جمع منابع مالی در بازار هزینه های رونق اقتصادی و طرح های بازسازی » را تامین کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیما، به علاوه جامعه بین الملل منابع را برای اعطای وام بدون بهره به کشورهایی اختصاص می دهند که پذیرای بیشترین تعداد از این آوارگان در منطقه هستند.
سازمان ملل متحد و بانک جهانی در بیانیه مشترک خود به مبلغ این طرح و اسامی کشورهای برخوردار از ان اشاره نکردند.
بر اساس این بیانیه بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: « مهم است که بانک جهانی به عنوان شریک نزدیک سازمان ملل متحد و دیگر سازمان ها با هم تلاش و در کشورهای درگیر با مناقشه سرمایه گذاری کنند .»
چند کشور منطقه از جمله اردن و لبنان این هفته دریافت وام کم بهره را از صندوق بین المللی پول خواستار شدند تا به ویژه حمایت « سریع و مناسب » جامعه بین الملل تسریع شود.