پرداخت تسهیلات خرید کالا و خرید دین، سیاست جدید اعتباری بانک ملی ایران

تاریخ انتشار : 1394/07/20

مشروح خبر


به گزارش ایرنا از بانک ملی ایران، عبدالناصر همتی به شرایط رکود اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: شرایط خیلی خاصی در کشور وجود دارد و با رکودی مواجه هستیم که طی چند دهه گذشته، همانند آن را نداشتیم. از طرفی با کاهش صادرات و قیمت نفت و لذا کاهش درآمدهای دولت نیز روبه رو هستیم.
وی اظهار داشت: بانک ملی ایران با توجه به جایگاه مهم خود در کشور، تصمیم دارد در این زمینه به دولت کمک کند و با تغییر سیاست های اعتباری خود به افزایش تقاضای جامعه در مورد تولیداتی که ظرفیت اضافی داریم و موجب تورم نمی شود، چرخه تولید و درآمد کشور را به حرکت درآورد.
به گفته همتی؛ در کنار این موضوع پرداخت تسهیلات به طرح های نیمه تمام اقتصادی نیز همچنان تداوم خواهد داشت.
وی تاکید کرد: در نیمه اول سال جاری بانک ملی ایران نزدیک 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات که با محاسبه نیمه دوم سال 93 در طول یک سال گذشته 420 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

** رشد منابع در دستور کار
همتی، خواستار توجه جدی رؤسای حوزه ها به جذب منابع جدید شد و گفت: امسال برای رقابت در بازار، منابع بانک ملی ایران باید رشد هدف گذاری شده را کسب کنند و بنابراین رؤسای حوزه ها باید در این زمینه اقدام جدی داشته باشند.
مدیرعامل بانک ملی ایران، توجه جدی به نحوه عملکرد رؤسای شعب و نحوه رفتار با مشتریان را از مسئولیت های مهم رؤسای حوزه ها عنوان کرد و افزود: عملکرد شعب باید به صورت مستمر توسط رؤسای حوزه ها نظارت شود تا نیازهای مشتریان به خوبی تأمین شود.
وی با عنوان اینکه در مورد پرداخت تسهیلات خرد به مشتریان نباید سختگیری شود، ادامه داد: رسیدگی به وضعیت ظاهری شعب و توجه ویژه به بازاریابی دو مسئولیت مهم دیگر رؤسای حوزه هاست.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اهمیت نقش رؤسای حوزه ها در پیشبرد اهداف بانک، گفت: رؤسای حوزه ها برای عملکرد بهتر باید اختیارات کافی نیز داشته باشند و بنابراین افزایش اختیارات آنها در دستور کار بانک قرار دارد.
وی با اشاره به تصویب موفق صورت های مالی سال 93 بانک ملی ایران و قدردانی مجمع بانک ملی به ویژه وزیر اقتصاد، این موفقیت را حاصل تلاش و حرکت تمام همکاران دانست و خواستار عزم و اراده جدی مدیران و کارکنان این بانک برای تقویت جایگاه بانک ملی ایران و افزایش اعتماد عمومی مردم از طریق تکریم ارباب رجوع شد.