تقوي نژاد: بانک سپه همگام و همسو با سياستهاي دولت است

تاریخ انتشار : 1394/07/27

مشروح خبر


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه ؛ سید کامل تقوی نژاد با اشاره به اقدامات این بانک در جهت خروج از بنگاهداری گفت : بانک سپه تنها سهامدار چند شرکت فعال در تولید کالاهای
راهبردی مانند سنگ آهن، سیمان، نفت، گاز، پتروشیمی، بخش نیروگاهی است.
وی افزود: شرکتهای زیر مجموعه این بانک به لحاظ نسبت بازدهی و شفافیت همواره جزو ده شرکت برتر بورسی است.
تقوی نژاد با اشاره به تولید 70 درصد سنگ آهن کشور با مشارکت بانک سپه، خاطر نشان کرد: کاهش 80 درصدی قیمت جهانی سنگ آهن در ماههای اخیر، شرکتهای تولید کننده این محصول را با مشکل مواجه کرده است.
تقوی نژاد در این باره افزود: کشورهای رقیب ایران در تولید سنگ آهن در کشورهای نظیر چین و برزیل، از دولت یارانه دریافت می کنند در حالی که تولید کنندگان این محصول در کشورمان 30 درصد حق مالکانه پرداخت می کنند.
رئیس هیئت مدیره بانک سپه در بخش دیگری از سخنان خود، گزارشی از عملکرد بانک سپه در حوزه های مختلف پرداخت و یادآور شد: این بانک در حال حاضر با افتتاح 39 میلیون حساب به بخش قابل توجهی از بزرگترین و مهمترین فعالان اقتصادی خدمات بانکی ارائه می دهد. وی با اشاره به نقش آفرینی بانک سپه در بخش های مختلف اقتصادی تصریح کرد: این بانک در خدمت دولت و اجرای سیاستهای آن بوده و آماده است در شرایط پس از رفع تحریم، با تکیه بر نیروی انسانی توانمند، با دانش و دارای سلامت اداری خود، بیش از گذشته در خدمت توسعه کشور باشد. مدیرعامل بانک سپه ضمن قدردانی از مساعدتهای مجموعه دولت در بهبود حقوق کارکنان بانکها، خاطرنشان کرد: کارکنان بانکهای دولتی برغم تصوّر عمومی، متناسب با مسئولیتهای خود، حقوق و مزایا دریافت نمی کنند، به همین خاطر انتظار می رود درخصوص حقوق و مزایای کارکنان بانکهای دولتی اقداماتی صورت گیرد.