وکیل بانک مسکن: پاسخ بابک زنجانی را با سند و مدرک خواهیم داد

تاریخ انتشار : 1394/08/11

مشروح خبر

وکیل بانک مسکن: پاسخ بابک زنجانی را با سند و مدرک خواهیم داد
جواد احمدی پور روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا در واکنش به اظهارات امروز بابک زنجانی در پنجمین جلسه دادگاه درخصوص بانک مسکن، افزود: در نوبت دفاعیات بانک مسکن، سند و مدرک ارائه خواهیم داد و دربرابر ادعاهای بابک زنجانی از بانک دفاع می کنیم.
وکیل بانک مسکن درباره اظهارات بابک زنجانی مبنی بر اعطای 65 میلیارد تومان به این بانک، اظهار کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم و خود زنجانی جریان را برایم تعریف کرده و گفته در قبال این پول پرداختی، از بانک مسکن چند ملک دریافت کرده است که البته به قول خودش سند این املاک را به نام او نزدند.
احمدی پور همچنین درمورد تهدید بابک زنجانی درخصوص اینکه پول ها را از بانک مسکن تحت هر شرایطی پس می گیرد، گفت: صحبت کردن که مالیات ندارد او حرف خود را می زند و ما نیز در نوبت دفاعیات حرف های خودمان را می زنیم و بررسی این حرف ها به تشخیص قاضی پرونده بستگی دارد.
به گزارش ایرنا، پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر نفتی امروز یکشنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران و به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی بصورت علنی برگزار و در سه جلسه نخست کیفرخواست متهمان نفتی قرائت شد.
قاضی صلواتی در جلسه چهارم دادگاه که روز گذشته - شنبه - برگزار شد، خطاب به بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی گفت: اتهام شما براساس کیفرخواست صادر شده در دادگاه انقلاب، افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور با تشکیل و رهبری سازمان یافته به منظور ارتکاب جرایمی مانند جعل سند، پولشویی با علم به موثر بودن در ضرر به کشور، کلاهبرداری در سطح گسترده از شرکت نفت، سازمان تامین اجتماعی و بانک مسکن، جعل 24 فقره اسناد و صورت حساب بانکی ، استفاده از اسناد مجعول و پولشویی به مبلغ 1967 میلیون یورو عنوان شده است.
جلسه روز گذشته دادگاه پرونده فساد نفتی به قرائت بخشی از دفاعیات متهم ردیف اول یعنی بابک زنجانی اختصاص داشت که او در این فرصت حدود 44 صفحه از دفاعیات 200 صفحه ای خود را در دادگاه قرائت کرد.
بابک زنجانی در جلسه امروز، در ادامه قرائت دفاعیات، 52 صفحه دیگر از دفاعیه 200 صفحه ای خود را قرائت کرد.