تسهيلات ۸ هزار ميليارد ريالي بانک تجارت براي حمايت از توليد و کار

تاریخ انتشار : 1400/09/22

اولين قرارداد عامليت تسهيلات اعطايي بانکها در چارچوب تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بين بانک تجارت و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به امضا رسيد.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک تجارت، به موجب اين قرارداد که طي مراسمي در محل معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري به امضاي دکتر هادي اخلاقي فيض آثار مدير عامل اين بانک و دکتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جمهور رسيد، از سوي بانک تجارت مجموعا ۸۰۰۰ ميليارد ريال تسهيلات شامل ۳ هزار ميليارد ريال بر اساس تبصره ۱۸ قانون بودجه و ۵ هزار ميليارد ريال نيز از محل منابع داخلي بانک براي اعطاي تسهيلات تلفيقي در قالب سرمايه ثابت و سرمايه درگردش به اشخاص حقيقي و حقوقي معرفي شده از سوي معاونت علمي و فناوري به بانک در نظر گرفته شده است. نرخ اين تسهيلات در مناطق غير برخوردار ۱۰ درصد و براي ساير مناطق ۱۲ درصد تعيين شده است.

مدير عامل بانک تجارت با اشاره به تعامل نزديک اين بانک با صندوق نوآوري و شکوفايي در راستاي حمايت از شرکت هاي دانش بنيان گفت: در اين راستا بانک تجارت تاکنون بالغ بر ۱۳ هزار ميليارد ريال تسهيلات و ۳۴ هزار ميليارد ريال ضمانتنامه براي شرکتهاي دانش بنيان با معرفي صندوق نوآوري و شکوفايي صادر کرده و خوشبختانه هيچ يک از اين تسهيلات و تعهدات تاکنون به مطالبات منجر نشده که اين امر از وجود ظرفيت هاي مناسب در شرکتهاي دانش بنيان حکايت دارد.

هادي اخلاقي به حرکت منسجم بانک تجارت در توسعه و حمايت از شرکتهاي دانش بنيان اشاره داشت و يادآور شد: بانک تجارت تاکنون تفاهمنامه هايي را با شرکت ملي نفت، همراه اول، دانشگاه آزاد اسلامي و هلدينگ خليج فارس براي حمايت از شرکتهاي دانش بنيان به امضا رسانده که ارزش اين تفاهمنامه ها رقمي بالغ بر ۳۰ هزار ميليارد ريال است. در همين راستا راه اندازي پارک علم و فناوري در کنار کارخانه نوآوري را در برنامه هاي بانک قرار داده ايم.

وي به ظرفيت هاي بي شمار حوزه نفت براي نوآوري تاکيد کرد و افزود: در شرايط کنوني نرخ بالاي بازدهي در اين حوزه ها تمايل به سرمايه گذاري در اين بخش را افزايش داده است.

سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رييس جمهور نيز اظهار اميدواري کرد انعقاد اين قرارداد مسير حمايت از توليد، کارآفريني و اشتغال را در کشور هموار کند.