بانک پاسارگاد در ميان ۱۰۰ شرکت برتر ايران باز هم درخشيد

تاریخ انتشار : 1400/11/06

بانک پاسارگاد در بيست‌وچهارمين دوره رتبه‌بندي شرکت‌هاي برتر ايران که هرساله از سوي سازمان مديريت صنعتي برگزار مي‌شود موفق به کسب رتبه برتر در شاخص‌هاي ارزش افزوده و ميزان دارايي‌ها شد.

به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، مراسم معرفي شرکت‌هاي برتر ايران در روز دوشنبه مورخ ۴ بهمن ۱۴۰۰ در محل مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما برگزار شد. در اين رتبه‌بندي سازمان مديريت صنعتي شرکت‌ها را بر اساس ۳۳ شاخص کمّي ارزيابي کرده و با توجه به نتايج به دست آمده، ضمن معرفي ۱۰۰ شرکت برتر ايراني، از اين شرکت‌ها در ۱۰ گروه صنعتي تجليل به عمل آورد.

براساس اين خبر، بانک پاسارگاد ضمن کسب رتبه ۶ در شاخص ميزان دارايي‌ها و رتبه ۸ در شاخص ارزش افزوده، موفق به کسب رتبه کلي ۱۲ در بين ۱۰۰ شرکت برتر ايران شد.

گفتني است، سازمان مديريت صنعتي از سال ۱۳۷۷ به رتبه‌بندي شرکت‌هاي برتر ايران پرداخته است و هرساله با فراهم نمودن آمار و اطلاعات شفاف و مفيد در مورد بنگاه‌هاي اقتصادي کشور تلاش مي‌کند، فضاي روشن‌تري از کسب‌وکار اقتصادي کشور را ارائه دهد.

فهرست رتبه‌بندي شرکت‌هاي برتر ايران هم‌چنين به مديران بنگاه‌هاي اقتصادي، سياست‌گذاران و پژوهشگران، ياري مي‎‌رساند تا شناخت و درک دقيق‌تري از مقياس، ساختار مالي و اقتصادي صنايع و بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ کشور به دست آورند.

لازم به ذکراست، ارزيابي شرکت‌هاي برتر ايران بر اساس شاخص‌هايي چون «اندازه و ميزان رشد شرکت»، «سودآوري و عملکرد»، «بهره‌وري کل»، «ميزان صادرات»، «ميزان نقدينگي»، «وضعيت شاخص‌هاي بدهي» و «شاخص‌هاي بازار» انجام شده است.

اين مطلب، يک خبر آگهي بوده و خبرگزاري مهر در محتواي آن هيچ نظري ندارد.