اعلام آمادگی بانک صنعت و معدن برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

تاریخ انتشار : 1394/10/27

مشروح خبر


به گزارش شانا، علی اشرف افخمی، با اعلام این خبر اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران قابلیتهای فراوانی برای جذب سرمایه گذاریهای جدید دارد و در این مسیر بانک صنعت و معدن آمادگی دارد در طرحهای توسعه ‌ای صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به این که بانک صنعت و معدن در سالهای گذشته به صورت فاینانس و روشهای دیگر مشارکت خوبی در توسعه طرحهای پتروشیمی در نقاط مختلف کشور داشته است، افزود: اکنون نیز در آستانه ورود به دوران پساتحریم آمادگی داریم با مشارکت سرمایه گذاران خارجی حضور پررنگتری در توسعه این صنعت داشته باشیم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان این که تمرکز بر تامین مالی طرحهای توسعه ‌ای در کشور پس از پایان تحریمها دارای اهمیت فراوانی است و در این مسیر بانکها نقش مهمی ایفا می‌کنند، تأکید کرد: بانک صنعت و معدن حامی صنایع مختلف از جمله صنعت پتروشیمی در دوران پساتحریم است.

افخمی تصریح کرد: باید بتوانیم در دوران پساتحریم ریسکهای سرمایه گذاری را کاهش داده و توجه کنیم که چگونه می‌توان به بازار رقابتی ایران ورود پیدا کرد.

وی با اشاره به این که همگام با سرمایه گذاریهای جدید، ما پیشرو در بازار خواهیم بود، گفت: ایران پلی است میان خاورمیانه و اروپا و این موقعیت ممتاز می‌تواند مسیر تجارت میان کشورمان و دیگر کشورها را تسهیل کند.

افخمی اظهار کرد: هدف ما داشتن اقتصادی شفاف و فضای کسب و کار مبتنی بر بانکداری سالم و کارآمد است و دوران پساتحریم با توجه به بهره گیری از سوییفت نقل و انتقال پول نیز آسان خواهد شد و تراکنشهای مالی سریعتر و امن تر انجام خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان این که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی محلی مناسب برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی هستند، افزود: مناطقی همانند پارس جنوبی، چابهار و جاسک می‌توانند مزیتی بزرگ برای سرمایه گذاری باشند.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وی ادامه داد: شرکتهای خارجی بسیاری از کشورهای مختلف برای همکاری در دوران پساتحریم در بخش پتروشیمی ابراز علاقه کرده و در پی مشارکت با این بانک برای تامین مالی طرحهای توسعه ای در صنعت پتروشیمی هستند و از جمله می توان به کشورهای آسیای جنوب شرقی اشاره کرد.

افخمی افزود: پیام کلیدی ما به سرمایه گذاران این است که در دوران پساتحریم، ما ایده های شما را به کسب و کارهای عالی بدل می‌کنیم و سرمایه گذاری در ایران، سرمایه گذاری مطمئنی خواهد بود.