پرداخت تسهيلات بانکي به زنجيره توليد فقط با صورتحساب‌هاي الکترونيکي

تاریخ انتشار : 1401/01/28

تهران – ايرنا- با پيشنهاد وزارت صمت و موافقت بانک مرکزي مقرر شد از ابتداي ارديبهشت ماه متقاضيان تسهيلات در هفت استان به صورت پايلوت و در پنج صنعت منتخب الزاما داراي صورت حساب الکترونيکي از سامانه جامع تجارت باشند.

به گزارش ايرنا، روز شنبه اجراي دقيق و عملياتي «طرح تأمين مالي زنجيره توليد» به منظور حمايت عملي از رونق توليد، اقتصاد دانش بنيان و کارآفريني پايدار در نشست مشترک رئيس‌کل بانک مرکزي، وزير صمت و مديران عامل بانک هاي منتخب مورد بررسي قرار گرفت.

در اين جلسه، با پيشنهاد وزارت صمت و موافقت بانک مرکزي مقرر شد از ابتداي ارديبهشت ماه متقاضيان تسهيلات در هفت استان به صورت پايلوت و در پنج صنعت منتخب الزاما داراي صورت حساب الکترونيکي از سامانه جامع تجارت باشند.

در همين زمينه مصطفي قمري‌وفا، مديرکل روابط عمومي بانک مرکزي جزئيات بيشتري از مصوبه بانک مرکزي و وزارت صمت را منتشر کرد.

به گفته قمري‌وفا، با پيشنهاد وزارت صمت و موافقت بانک مرکزي مقرر شد از ابتداي ارديبهشت ماه متقاضيان دريافت تسهيلات مرتبط با تامين مالي زنجيره توليد در هفت استان به صورت آزمايشي (خراسان رضوي، فارس، يزد، تهران، آذربايجان شرقي، مرکزي و خوزستان) و در پنج صنعت منتخب (صنعت غذايي، لوازم خانگي، تاير، قطعات خودرو و مصالح ساختماني)، الزاما بايد داراي صورتحساب الکترونيکي باشند.

وي افزود: در مرحله دوم از ۱۵ ارديبهشت در تمام استان هاي کشور اين الزام براي آن صنايع عملياتي مي‌شود و در گام سوم و از ابتداي خردادماه تمامي صنايع براي استفاده از تسهيلات مرتبط با تامين مالي زنجيره توليد بايد داراي صورتحساب الکترونيکي از سامانه جامع تجارت باشند.