افزايش تامين مالي دانش‌بنيان‌ها در سال ۱۴۰۱

تاریخ انتشار : 1401/01/29

مديرعامل بانک ملي ايران گفت: امسال سرمايه‌گذاري خوبي در حوزه دانش‌بنيان‌ها خواهيم داشت و سهم بانک ملي ايران در اين بخش ارتقا مي‌يابد.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک ملي ايران، محمدرضا فرزين در نشست با مديرعامل صندوق نوآوري و شکوفايي با تاکيد بر اينکه حوزه دانش‌بنيان در بانک ملي ايران تقويت مي‌شود، افزود: اکوسيستم مناسبي براي توسعه شرکت‌ها و استارت آپ‌هاي دانش‌بنيان نياز است که قصد داريم اين اکوسيستم را در بانک ملي ايران ايجاد کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه در بانک ملي ايران پتانسيل‌هاي خوبي در حوزه بانکداري مجازي وجود دارد، اظهار کرد: اميدواريم بتوانيم تامين مالي شرکت‌هاي دانش‌بنيان را در سال جاري توسعه دهيم و براي اين منظور بايد به دنبال رويه‌ها و دستورالعمل‌هاي متناسب با نظام تامين مالي دانش‌بنيان‌ها باشيم.

فرزين با بيان اينکه قطعا ارايه تسهيلات به دانش‌بنيان‌ها را با اين مسير افزايش خواهيم داد، تصريح کرد: آمادگي همکاري مشترک براي راه‌اندازي تامين سرمايه نوآور از سوي بانک ملي ايران با صندوق نوآوري و شکوفايي نيز وجود دارد.

عليرضا صادقي معاون بانکداري جامع بانک نيز با تاکيد بر اينکه بانک ملي ايران براي سال ۱۴۰۱ برنامه ويژه‌اي را در حوزه دانش‌بنيان‌ها تعبيه کرده است، گفت: چالش‌هاي اين بخش را بررسي و بسترهاي خوبي در حوزه شرکت‌هاي دانش‌بنيان فعال بخش دارو، نفت و گاز، پتروشيمي و... در قالب کانال‌هاي فروش از طريق شعب تعبيه کرده‌ايم.

همچنين علي وحدت مديرعامل صندوق نوآوري و شکوفايي نيز در اين نشست با تاکيد بر اينکه توسعه همکاري‌هاي اکوسيستمي، بهبود بهره‌وري منابع، فرهنگ‌سازي دانش‌بنياني، چابک‌سازي و... از جمله اهداف تعاملات بانکي اين صندوق است، گفت: اکنون بيش از ۶ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنيان فعال داريم که  ۱۲ سرويس مشترک با بانک‌ها را به آنها ارايه مي‌کنيم. همچنين در بازار سرمايه نيز ابزارهاي مختلفي از جمله صندوق‌هاي جسورانه، اوراق مشارکت و... را پيش مي‌بريم.

وي با تاکيد بر اينکه در کانون جهش دانش‌بنيان ظرفيت‌هاي جديدي ايجاد و برخي محدوديت‌هاي اعمال شده براي بانک‌ها در قانون جهش توليد دانش بنيان رفع شده است، بيان کرد: در اين زمينه چهار بستر براي همکاري مشترک بانک‌ها در صندوق تعبيه شده است که اميدواريم با سياست‌گذاري‌هاي سال جديد در بانک ملي ايران، شاهد ارتقاي شاخص‌هاي عملکردي و بازاريابي فعالانه در اين بخش باشيم.