شرايط انتقال سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري بلندمدت اصلاح شد

تاریخ انتشار : 1401/02/06

انتقال سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري بلندمدت صرفاً به پدر، مادر، همسر و فرزندان سپرده‌گذار مشروط به بسته شدن سپرده و افتتاح يک حساب سپرده سرمايه‌گذاري مدت‌دار جديد به نام فرد موردنظر با شرايط سپرده بسته شده و حداکثر تا سررسيد آن سپرده مجاز است.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي پيش از اين و وفق مصوبه نهصد و هفتاد و ششمين جلسه مورخ ۰۸‏‏‏‏‏‏‏/۰۲‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۸۱ شوراي پول و اعتبار ابلاغي طي بخشنامه شماره مب‏‏/۱۹۲ مورخ ۲۸‏‏/۰۲‏‏/۱۳۸۱، انتقال سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري بلندمدت به پدر، مادر، همسر و فرزندان سپرده‌گذار با رعايت ساير مقررات مربوط مجاز اعلام شد.

در اين خصوص و با توجه به لزوم رعايت الزامات مبارزه با پولشويي از حيث ضرورت ايجاد امکان بازسازي نظام‌مند تمامي تراکنش‌ها و عمليات بانکي و نگهداري سوابق تراکنش هاي حساب سپرده گذار اوليه، اعمال اصلاحاتي در مقرره مذکور الزامي بود. بر همين اساس، در يکهزار و سيصد و سي و دومين جلسه مورخ ۱۶‏‏/۰۱‏‏/۱۴۰۱ شوراي پول و اعتبار مقررات انتقال حساب سپرده هاي سرمايه گذاري بلندمدت به شرح زير مورد اصلاح قرار گرفت: 

«انتقال سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري بلندمدت صرفاً به پدر، مادر، همسر و فرزندان سپرده‌گذار مشروط به بسته شدن سپرده و افتتاح يک حساب سپرده سرمايه‌گذاري مدت‌دار جديد به نام فرد موردنظر با شرايط سپرده بسته شده و حداکثر تا سررسيد آن سپرده مجاز مي‌باشد. اين مصوبه پس از تمهيد شرايط لازم در سامانه‌هاي اطلاعاتي بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي لازم‌الاجرا خواهد بود.» 

 بر اين اساس از اين پس پذيرش درخواست دارندگان سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري بلندمدت براي انتقال سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري خود به وابستگان مذکور در فوق، صرفاً در چارچوب مصوبه ياد شده امکان‌پذير است.