مسیر توسعه با مشارکت بانکها در طرحهای پتروشیمی هموارتر می شود

تاریخ انتشار : 1394/11/13

مشروح خبر


به گزارش شانا، عباس شعری مقدم با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران آماده جذب سرمایه گذاریهای جدید داخلی و خارجی است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این صنعت به عنوان یک صنعت رو به رشد و سودآور می تواند زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام فروشی فراهم کند.

وی با بیان این که در سالهای گذشته بانکهای ایرانی مشارکت خوبی را در طرحهای توسعه ای پتروشیمی داشتند و چندین طرح پتروشیمی با تامین مالی بانکهای داخلی تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته اند، افزود: نظام بانکی ایران در دوران پساتحریم در صورت تامین مالی طرحهای پتروشیمی می تواند مسیر توسعه این صنعت را هموارتر کند.

شعری مقدم با اشاره به این که هم اکنون چندین طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور با مشارکت بانکهای ایرانی در حال اجراست، ادامه داد: متأسفانه برخی بانکها همکاری لازم را به عمل نمی آورند که امیدواریم این بانکها به تعهدهای خود عمل کرده و سرمایه گذاریهای مصوب خود را محقق کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: از نظام بانکی کشور انتظار داریم که افزون بر مشارکت بیشتر در توسعه صنعت پتروشیمی به تعهدهای خود جامه عمل بپوشانند.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وی گفت: از تمام سرمایه گذاران ایرانی و خارجی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران دعوت می کنیم و آماده هر گونه حمایتی از آنها هستیم.

شعری مقدم با بیان این که امروز صنعت پتروشیمی ایران نقش غیرقابل انکاری در اقتصاد کشور دارد و همزمان با تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز عملکرد قابل قبولی داریم، اظهار کرد: در صورتی که بخشهای میان دستی و پایین دستی نیز توسعه متوازنی داشته باشند، ایران به عنوان یک قطب بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه می تواند در عرصه بین المللی نیز حضوری پررنگ تر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی یکی از ستونهای تاثیرگذار در اقتصاد ایران است و این صنعت موفق شده است سهم عمده ای از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص دهد و در سالهای اخیر نقش صنعت پتروشیمی ایران در سطح منطقه و جهان پررنگ تر از گذشته شده است.