مجارستان و ایران بر گسترش همکاری های بانکی تاکید کردند

تاریخ انتشار : 1394/11/17

مشروح خبر


به گزارش ایرنا، ماتلوچی رئیس بانک مرکزی مجارستان در ملاقات با محمدرضا مرشدزاده ضمن تبریک نتایج موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 1+5 و لغو تحریم های جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که این اقدامات باعث افزایش همکاری های بانکی مجارستان و ایران گردد.
وی افزود: در جلساتی که بزودی با مدیران بانک های مجاری برگزار خواهیم کرد در خصوص چگونگی توسعه همکاری های بانکی با ایران بحث و تبادل نظر کرده و راه های گسترش همکاری ها را بین دو کشور بررسی می کنیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان نیز در این ملاقات با اشاره به مشکلات انتقال پول دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های مجارستان گفت: انتظار داریم در اسرع وقت مشکل انتقال پول دانشجویان ایرانی رفع گردد.
مرشدزاده همچنین با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر مجارستان به ایران به همراه پنج وزیر کابینه که در طی آن ده موافقتنامه و یادداشت تفاهم بین دو کشور به امضاء رسید، افزود: بی شک بدون ایجاد ارتباط و عملیات بانکی میان دو کشور نمی توان برای افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری برنامه ریزی کرد.
سفیر کشورمان در ادامه این دیدار اظهار داشت: با لغو تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران، تجار و بازرگانان و بانکداران کشورهای اروپایی و غیر اروپایی راهی ایران شده و به نظر می رسد که باشرایط جدید، زمینه تحرک فعالیت های اقتصادی و بانکی میان ایران و مجارستان بیش از گذشته فراهم شده که باید از این فرصت استفاده کرد.