ضوابط اجرايي احراز هويت الکترونيکي در بانک‌ها ابلاغ شد

تاریخ انتشار : 1401/03/02

تهران - ايرنا - ضوابط اجرايي «دستورالعمل حدود و چگونگي ارائه غيرحضوري خدمات پايه به ارباب‌رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي» ابلاغ شد.

به گزارش ايرنا از روابط‌عمومي بانک مرکزي، پيرو بخشنامه موضوع ابلاغ «دستورالعمل حدود و چگونگي ارائه غيرحضوري خدمات پايه به ارباب‌رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي» مصوب جلسه مورخ ۲۴ ‌/۱۱ ‌/۱۴۰۰ شوراي‌عالي مقابله و پيشگيري از جرائم پولشويي و تأمين مالي تروريسم و با عنايت به اينکه دستورالعمل مذکور صرفاً دربردارنده چارچوب و الزامات کلي حدود و نحوه ارائه غيرحضوري خدمات پايه بود، لذا ايجاب مي‌کرد جزييات فني و اجرايي آن به‌نحوي‌که منجر به اجراي يکنواخت مفاد دستورالعمل مذکور شود، تهيه و ابلاغ شود.

بر اين اساس، ضوابط اجرايي دستورالعمل حدود و چگونگي ارائه غيرحضوري خدمات پايه به ارباب رجوع در بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي متضمن الزامات فني ناظر بر احراز هويت الکترونيکي، نحوه اعمال رويه‌هاي شناسايي غيرحضوري و نيز نحوه ارائه غيرحضوري خدمات پايه تهيه و پس از طرح و تصويب در جلسه مورخ ۱۱ ‌/۰۲ ‌/۱۴۰۱ کميسيون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباري بانک مرکزي به شبکه بانکي ابلاغ شد.

اين دستورالعمل شامل (۴۲) ماده و  (۷) تبصره است.

متن کامل ضوابط اجرايي دستورالعمل حدود و چگونگي ارائه غيرحضوري خدمات پايه در بانک‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانکي را اينجا مشاهده کنيد.