رفع موانع جذب سرمايه‌گذاري‌ از اولويت‌هاي مناطق آزاد است

تاریخ انتشار : 1403/07/24

رفع موانع جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي و تحقق منويات رهبر معظم انقلاب از برنامه هاي اقتصادي دولت چهاردهم در مناطق آزاد است.

به گزارش ايبنا از دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي، رضا مسرور روز دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در نشست شوراي معاونين و مديران عامل سازمان‌هاي مناطق آزاد اولويت‌هاي مناطق آزاد را اعلام کرد.

وي اظهار کرد: توسعه زيرساخت‌ها، وحدت و وفاق ملي با مجلس و قوه قضاييه در اصلاح و بهبود قوانين و مقررات و رفع موانع جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي و تحقق منويات مقام معظم رهبري در جهش توليد و ايجاد اشتغال و برنامه‌هاي اقتصادي دولت چهاردهم اولويت‌هاي مهم در برنامه‌ريزي‌ها و سياست گذاري‌هاي مناطق آزاد خواهد بود.

مسرور به اجراي مديريت مبتني بر هدف در دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي اشاره کرد و افزود: مديريت مبتني بر هدف نيازمند مشارکت فعال کارکنان در تعيين اهداف و برنامه‌ريزي دقيق براي دستيابي به آن است و اجراي اين روش مي‌تواند به بهبود عملکرد و افزايش کارايي دبيرخانه شورايعالي کمک کند.

وي بر تشکيل کميته ساده‌سازي فرآيند‌ها و مقررات در مناطق آزاد و ويژه اقتصادي تاکيد کرد و گفت: ساده‌سازي فرآيندها، هم موجب حکمراني مناسب و مطلوب مي‌شود و هم رضايتمندي ساکنان و فعالان اقتصادي مناطق را به همراه خواهد داشت.

دبير شوراي‌عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي با بيان اينکه اشتراک تجربيات و ايده‌هاي خلاق مديريتي و اجرايي در مناطق آزاد مي‌تواند باعث رشد، حرکت و جهش در ساير مناطق شود، افزود: سازمان‌هاي مناطق آزاد بايد ايجاد کميته انتقال تکنولوژي را اولويت کاري خود قرار دهند و از بخش خصوصي و سازمان‌هاي مردم نهاد براي افزايش کارايي و بهبود فضاي کسب و کار استفاده کنند.

 

در ابتداي اين نشست مديران مناطق سازمان‌هاي مناطق آزاد به ارائه گزارشي از عملکرد مناطق در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ پرداختند.