اولويت وزارت صمت سرمايه گذاري در تجارت الکترونيک است

تاریخ انتشار : 1403/07/25

قائم مقام وزير صمت گفت: اولويت وزارت صمت حوزه تجارت الکترونيک است و سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين حوزه به صورت ويژه حمايت مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايبنا، محمد صادق مفتح، قائم مقام وزير صمت در همايش ملي تجارت الکترونيک با اشاره به روند تاسيس سازمان توسعه تجارت الکترونيک گفت: افتخار من اين است که در روند شکل گيري اين سازمان نقش داشتم، البته اين سازمان با حمايت وزير وقت صمت، يعني آقاي غضنفري شکل گرفت که اعتقاد شديدي به گسترش تجارت الکترونيک داشتند، به طوريکه امروز هم که وي در صندوق توسعه ملي فعاليت مي‌کنند اولويت آنجا نيز سرمايه گذاري بر روي اينگونه پروژه‌ها است.

قائم مقام وزير صمت بيان داشت: عزم جدي دولت‌ها تجارت روي بستر الکترونيک است و خواهان توسعه آن هستند و حتي امروز به سمت صادرات رفتيم. من همين جا اعلام مي‌کنم در بخش خصوصي هر کسي که علاقمند است در تجارت الکترونيک سرمايه گذاري کند ما به آن اولويت مي‌دهيم. وظيفه ما تامين زير ساخت‌ها است و ساير امور بايد خصوصي سازي شود.

مفتح عنوان کرد: دوران اسکناس به سر آمده و ما امروز در زمان طلايي اين تجارت هستيم و بايد از اين فرصت استفاده کنيم. خوشبختانه ما جزو کشور‌هايي هستيم که فعاليت خوبي در اين حوزه انجام داده ايم.

وي خاطر نشان کرد: کشور نياز دارد در اين حوزه فعاليت کند و وزارت صمت و بانک مرکزي اين مسئله را در راس برنامه‌هاي خود گذاشتند.

مفتح در پايان تاکيد کرد: اميدوارم سال آينده روز ۲۴ مهر در تقويم کشور به عنوان روز ملي تجارت الکترونيک نام گذاري شود.