۸۵۷ شرکت دانش بنيان تسهيلات بانکي دريافت کردند

تاریخ انتشار : 1400/07/28

تهران- ايرنا- بررسي جداول آماري بانک‌ مرکزي نشان مي‌دهد که در ۶ ماه نخست امسال ۸۵۷ شرکت دانش بنيان ۱۹۸ هزار و ۹۰۰ هزار ميليارد ريال تسهيلات بانکي دريافت کردند. 

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، اين ميزان از تسهيلات توسط بانک‌هاي دولتي، خصوصي شده، بانک‌هاي خصوصي وموسسات اعتباري پرداخت شده است. 

براساس اين گزارش ۷۷ هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال از تسهيلات پرداختي به شرکت‌هاي دانش بنيان توسط بانک‌هاي دولتي، ۲۹ هزار و ۳۱۰ ميليارد توسط بانک‌هاي خصوصي و موسسات اعتباري و ۹۱ هزار و ۷۴۱ ميليارد ريال نيز توسط بانک‌هاي خصوصي شده واريز شده است. 

بيشترين تسهيلات در ۶ ماهه  ۱۴۰۰ از سوي بانک‌هاي ملي به مبلغ ۵۴ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال، ملت به مبلغ ۴۶ هزار و ۶۰۰  ميليارد ريال و صادرات به مبلغ ۳۹ هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال پرداخت شد.

۸۵۷

 

بررسي نمودارها نشان مي‌دهد که تسهيلات پرداختي به شرکت‌هاي دانش بنيان در شهريورماه سال گذشته ۳۰ هزار و ۱۰۱ ميليارد ريال و در دو ماه بعد کاهشي بود. از آذرماه سال گذشته روند پرداخت تسهيلات صعودي شد و از مبلغ ۳۷ هزار و ۷۰۷ ميليارد ريال در آذرماه ۹۹ به مبلغ ۵۸ هزار و ۵۰۱ ميليارد ريال تا پايان اسفند سال گذشته رسيد. 

در فروردين ماه ۱۴۰۰واريز تسهيلات کاهش قابل توجهي يافت و برابر ۲۲ هزار و ۶۳۹ ميليارد ريال رسيد اما اين روند طولاني نشد و در ارديبهشت به مبلغ ۵۳ هزار و ۲۶۷ ميليارد ريال و شهريورماه برابر ۷۸ هزار و ۶۹۷ ميليارد ريال رسيد. 

۸۵۷