رفع ناترازي بانک‌ها براي ايفاي نقش موثر در مسير رشد اقتصاد کشور

تاریخ انتشار : 1401/03/09

موضوع مديريت بازار ارز و اعمال سياست‌هاي مناسب براي کنترل نرخ ارز از طريق بانک مرکزي با توجه به روند رو به رشد و افزايش درآمد ارزي کشور اجرايي در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايلنا، در جلسه امروز يکشنبه ستاد هماهنگي اقتصادي به رياست سيد ابراهيم رئيسي، وضعيت بانک‌ها بر مبناي ميزان مشارکت در تحقق رشد اقتصادي مدنظر دولت مورد بررسي قرار گرفت.

رئيس‌جمهور با اشاره اهميت تأمين مالي در مسير توسعه و رشد اقتصاد کشور گفت: برنامه‌ها و اقدامات ناظر بر رفع ناترازي بانک‌ها، از جمله بازپرداخت بدهي‌هاي دولت به نظام بانکي تدوين و مصوبات لازم نيز از مراجع ذيربط اخذ و اجرايي شود.

در اين جلسه موضوع مديريت بازار ارز و اعمال سياست‌هاي مناسب براي کنترل نرخ ارز از طريق بانک مرکزي مطرح و مقرر شد اين سياست‌ها با توجه به روند رو به رشد و افزايش درآمد ارزي کشور اجرايي شود.

همچنين موضوع کنترل قيمت کالاها در بازار مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به تأمين و ذخيره‌سازي مقدار مناسب کالاها، مقرر شد توزيع کالا در سراسر کشور به تناسب نياز استان‌ها با سرعت و دقت ادامه يابد و ستاد تنظيم بازار و ديگر دستگاه‌هاي نظارتي بر اين امر نظارت مستمر داشته باشند.

در اين جلسه موضوع کاميون‌هاي وارداتي سال‌هاي گذشته و موجود در گمرکات کشور که براي ترخيص با مشکلاتي مواجه شده‌اند، مطرح و مقرر شد کارگروهي با مشارکت دستگاه‌هاي ذيربط با رعايت ضوابط و مقررات قانوني وضعيت را بررسي و گزارشي با فوريت و در نظر گرفتن راهکار نهايي، براي اتخاذ تصميم به ستاد هماهنگي اقتصادي دولت ارائه کند.