تصميمات ستاد اقتصادي دولت به رياست رئيس جمهور براي بهبود روند بازار سرمايه

تاریخ انتشار : 1401/05/19

آخرين تحولات مربوط به بازار سرمايه در جلسه ستاد اقتصادي دولت مورد بررسي قرار گرفت و تصميماتي در راستاي ثبات‌بخشي و بهبود روند اين بازار اتخاذ شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت عصر ديروز(سه‌شنبه) به رياست سيد ابراهيم رئيسي برگزار شد و در اين جلسه گزارشي از آخرين وضع بازار سرمايه، تحولات اين بازار و نوسانات آن ارائه و دلايل اين روندها تشريح شد.

در ادامه جلسه همچنين نتايج مصوبات پيشين ستاد در خصوص بازار سرمايه و اقدامات دستگاه‌هاي اجرايي در اين زمينه در قالب گزارشي مطرح شد و مورد آسيب‌شناسي قرار گرفت.

رئيس جمهور پس از استماع گزارش‌هاي دستگاه‌هاي مسئول، بر لزوم حفظ ثبات بازار سرمايه تاکيد کرد و گفت: وزارت اقتصاد و ساير دستگاه‌هاي مسئول در حوزه بازار سرمايه بايد به گونه‌اي عمل کنند که اين بازار براي فعالان آن پيش‌بيني پذير و باثبات باشد.

رئيسي همچنين از اهتمام جدي دولت براي حفاظت از منافع مردم و سهامداران در بازار سرمايه خبر داد و با تاکيد بر ضرورت شفافيت و ثبات مقررات در اين بازار افزود: براي تحقق پيش‌بيني‌پذيري بازار سرمايه لازم است مقررات اين بازار کاملا شفاف باشد و در عين حال از تغييرات مکرر در مقررات به طور جدي پرهيز شود.

در ادامه اين جلسه علاوه بر تاکيد مجدد بر اجراي مصوبات پيشين ستاد اقتصادي دولت در خصوص بازار سرمايه، راهکارهاي ديگري در خصوص بهبود روند و ثبات‌بخشي به اين بازار مورد بررسي قرار گرفت و به تصويب رسيد.