وزير اقتصاد: مرحله جديد برنامه اقتصادي دولت کاهش نرخ تورم است

تاریخ انتشار : 1401/05/22

ساري - ايرنا - وزير امور اقتصادي و دارايي گفت : مرحله جديد برنامه اقتصادي دولت پس از اصلاح نرخ ارز ترجيحي، کاهش نرخ تورم و رونق توليد است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد احسان خاندوزي روز شنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه در مازندران افزود : بعد از اجراي موفقيت آميز برنامه اصلاحي در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ توماني، دولت در مرحله بعدي در مسير توسعه اقتصادي کشور با کاهش نرخ تورم حرکت خواهد کرد.
وي خاطر نشان کرد: بيشترين زمان در ستاد اقتصادي دولت صرف پيگيري مسير بلند سند تحول اقتصادي آيت الله رئيسي مي شود که از جمله آن پايين آوردن نرخ تورم است که با جديت در دستور کار قرار دارد.
وزير امور اقتصاد و دارايي گفت : تورم در کشور از سال ۱۳۹۷ شروع شد و مشکلات زيادي را تاکنون به وجود آورده ، اما دولت سيزدهم با برنامه ريزي اصولي به دنبال کاهش آن است.
وي افزود : کنترل و کاهش نرخ تورم در کنار افزايش نرخ درآمد خانوارها و رونق کسب و کار فعالان اقتصادي توامان در دستور کار است که به طور حتم دولت در اين مسير موفق خواهد شد.
خاندوزي اظهار داشت : در کنار موضوعات مطرح شده در مرحله ديگر برنامه اقتصادي دولت، افزايش اختيارات به مديران استاني در سراسر کشور است تا مسوولان محلي با اختيار کامل نسبت به توسعه‌ اقتصادي منطقه تحت مديريت خود بدون اخذ مجوز و پيگيري در سطح ملي اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد احسان خاندوزي، وزير اقتصاد و دارايي به منظور بازديد از جانمايي اجراي طرح آزاد راه قائمشهر به ساري،   ديدار با آيت الله محمدباقر محمدي لائيني، نماينده ولي فقيه در استان مازندران و امام جمعه ساري، نشست با مجمع نمايندگان استان مازندران در ارتباط با آزاد راه قائمشهر به ساري، نشست با فعالان اقتصادي استان، نشست با مديران عضو شوراي هماهنگي دستگاه هاي تابعه  وزارت اقتصاد و دارايي در استان در قالب سفر يک روزه به مازندران سفر کرده است.