بسته حمايتي دولت از فعالان اقتصادي براي جبران قطعي اينترنت بزودي ابلاغ مي‌شود

تاریخ انتشار : 1401/07/19

تهران - ايرنا - وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: دولت بسته حمايتي را براي جبران لطمات قطعي اينترنت در هفته‌هاي گذشته به فعالان اقتصادي آماده کرده و بزودي ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، سيد احسان خاندوزي در نشست شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي با اشاره به ناامني‌هاي اجتماعي هفته هاي گذشته اظهار داشت: لطمات وارد شده به بخش هاي اقتصادي بايد به رسميت شناخته شوند زيرا امنيت کسب و کار و سرمايه گذاري، شاخص‌هاي مختلف اقتصادي و معيشت مردم شامل فعالان بخش حقيقي اقتصاد، تجار و اصناف را تحت تاثير قرار مي دهد.

وي افزود: دولت خواستار بازگشت آرامش وضعيت اقتصادي است تا لطمات وارد شده به بخش هاي مختلف جبران شود، به همين دليل بسته‌هاي حمايتي از فعالان اقتصادي تهيه شده که در صورت تأييد از سوي مراجع ذي صلاح اجرايي خواهد شد.

خاندوزي تاکيد کرد: امنيت کسب و کار و سرمايه گذاري مورد تفاهم دولت و بخش خصوصي است و بر همين اساس به دنبال بازگشت آرامش و امنيت به اين بخش هستيم.

آسيب به کسب وکارها با محدوديت در اينترنت 
در اين نشست نايب رئيس اتاق بازرگاني ايران نيز با بيان اينکه کسب و کارهاي بزرگ به دليل قطعي اينترنت دچار آسيب شده اند.

حسين سلاح ورزي تصريح کرد: بر اساس سهم حوزه آي تي در جي دي پي کشور، هر ساعت قطعي اينترنت يک ميليون و ۵۰۰ هزار دلار به اقتصاد ضرر وارد مي کند.

وي با اشاره به اينکه فيلترينگ استفاده از وي پي ان را ۳۰ درصدي افزايش داده است، خاطرنشان کرد: نه تنها کسب و کارهاي کوچک بلکه فعاليت هاي بزرگ با محدوديت اينترنت آسيب ديده اند زيرا تکي توان تجار خارجي را مجبور به استفاده از پيام رسان هاي داخلي کرد.

سلاح ورزي تاکيد کرد: معيشت حدود ۹ ميليون نفر از جمعيت کشور که محصولات خود را به صورت آنلاين عرضه مي‌کردند، دچار خطر شده و ادامه اين شرايط مهاجرت نخبگان و استارتاپ ها را افزايش و سرمايه گذاري را کاهش مي دهد.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •