۲۷۰۰ فرصت سرمايه گذاري در کشور شناسايي و ثبت شده است

تاریخ انتشار : 1401/12/13

زنجان - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌اي وزارت کشور گفت:حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مورد فرصت‌ سرمايه‌گذاري در کشور شناسايي و در سامانه مرکز خدمات ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محسن کوشش تبار روز پنجشنبه در جلسه اطلس سرمايه‌گذاري استان زنجان، افزود:بايد زمينه سرمايه‌گذاري در استانها تسهيل و مجوزهاي مربوط در کوتاهترين زمان صادر شود.

معاون وزير کشور با اشاره به جنگ اقتصادي دشمنان، گفت: رفتار خصمانه دنياي استکبار با ما براي آن است که رگ گردن خود را براي استقلال کشور گذاشته‌ايم و مي خواهيم در حوزه‌هاي مختلف به خودکفايي برسيم.

وي در ادامه با اشاره به ظرفيت هاي اقتصادي و سرمايه گذاري زنجان، گفت: سهم استان زنجان در زمان حاضر از فرصت هاي سرمايه گذاري کشور، ۵۵ مورد است که با توجه به ظرفيت‌هاي استان انتظار داريم اين رقم افزايش يابد.

کوششي تبار اضافه کرد: زنجان شهر نوآوري‌ها و مرجع تفکرهاي بلندپايه است و شان استان را بيش از اين مي دانيم و بايد در جذب سرمايه‌گذار در کشور اول باشد.

اين مسوول در خصوص منطقه ويژه اقتصادي استان زنجان، ادامه داد: ايجاد اين منطقه در زنجان بسيار راهگشا است چرا که استان در دروازه ترانزيت قرار دارد و در حوزه صنعتي، کشاورزي، خدماتي و به‌ويژه گردشگري حرفي براي گفتن دارد.

وي اظهار داشت: از طرفي استان زنجان از خام‌فروشي رنج مي‌برد و بايد اين موضوع براي سرمايه‌گذاران تبيين شود، چراکه پيشينه‌هاي ارزشمندي در اين استان مثل راسته مسگرها وجود دارد که صنعت مس را به رخ دنيا مي‌کشد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌اي وزارت کشور ادامه داد: در مرکز خدمات سرمايه‌گذاري نيز بايد به طور جدي کار شود و مرکز سرمايه‌گذاري استان زنجان بايد در بهترين نقطه شهر و مدرن‌ترين ساختمان و قدمگاه مستقر باشد.

وي با بيان اينکه در سطح ملي مطالبه ما اين است که در اطلس سرمايه‌گذاري، بنگاه‌هاي اقتصادي در همه شهرستانها جانمايي شود، گفت:در استان زنجان اطلس سرمايه‌گذاري در اسرع وقت به اتمام برسد تا براي سال ۱۴۰۲ الگوي کاملي براي سرمايه‌گذاري داشته باشيم و موضوع اطلس به عنوان يک حرکت تحولي مطرح باشد و از پراکندگي جلوگيري شود.

کوششي تبار در مورد بازديد از واحدهاي اقتصادي استان نيز افزود: استان زنجان رو به بالندگي است و مدير ارشد استان اقتصاد مقاومتي را نه در کلام بلکه در عمل مطلع نظر قرار داده است و ما نيز بايد با تفويض اختيار و ارائه تجهيزات لازم زمينه پيشرفت استان را فراهم کنيم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌اي وزارت کشور به استفاده از ظرفيت‌هايي استاني تاکيد و خاطرنشان کرد: مهم‌تر از اعتبارات، نيروي جوان استان و درک صحيح مدير ارشد استان از جمله ملزومات براي سرمايه‌گذاري است.