نرخ رشد اقتصادي سال ١٤٠١ منتشر شد

تاریخ انتشار : 1402/03/28

در سال ١٤٠١ رشته فعاليت‌هاي گروه کشاورزي ٤.۴-، گروه صنايع و معادن ۶.۴ و گروه خدمات ٤.٤ درصد نسبت به سال قبل، رشد داشته است.

به گزارش ايبِنا، بر اساس آخرين نتايج حساب‌هاي ملي فصلي مرکز آمار ايران، محصول ناخالص داخلي (GDP) به قيمت ثابت سال ١٣٩٠ در سال ١٤٠١ به رقم ٨١١٩ هزار ميليارد ريال با نفت و ٦٩٩١ هزار ميليارد ريال بدون احتساب نفت رسيده است، در حالي‌که رقم مذکور در سال گذشته با نفت ٧٧٤٦ هزار ميليارد ريال و بدون نفت ٦٦٩٢ هزار ميليارد ريال بوده که نشان از رشد ٤،٨ درصدي محصول ناخالص داخلي با نفت و ٤.٥ درصدي محصول ناخالص داخلي بدون نفت در سال ١٤٠١ دارد.


نتايج مذکور حاکي از آن است که در سال ١٤٠١ رشته فعاليت‌هاي گروه کشاورزي ٤،٤-، گروه صنايع و معادن ٦.٤ و گروه خدمات ٤.٤ درصد نسبت به سال قبل، رشد داشته است. محاسبات فصلي در مرکز آمار ايران در قالب ١٨ بخش اصلي متشکل از ٤٢ رشته فعاليت بر مبناي طبقه بندي ISIC.Rev ٤ انجام مي‌شود که بر اين اساس گروه کشاورزي شامل زير بخش‌هاي زراعت و باغداري، دامداري، جنگل‌داري و ماهيگيري، گروه صنايع و معادن شامل زير بخش‌هاي استخراج نفت خام و گاز طبيعي، استخراج ساير معادن، صنعت، تأمين آب، برق و گاز طبيعي و ساختمان مي‌باشد و گروه خدمات شامل زير بخش‌هاي عمده و خرده فروشي، فعاليت‌هاي خدماتي مربوط به تأمين جا و غذا، حمل و نقل، انبارداري، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعاليت‌هاي مالي و بيمه، مستغلات، کرايه و خدمات کسب و کار و دامپزشکي، اداره امور عمومي و خدمات شهري، آموزش، فعاليت‌هاي مربوط به سلامت انسان و مددکاري اجتماعي و ساير خدمات عمومي، اجتماعي، شخصي و خانگي است.


لازم به ذکر است اطلاعات تفصيلي در زمينه حساب‌هاي ملي سال ١٤٠١، از طريق درگاه ملي آمار در قسمت داده‌ها و اطلاعات آماري / حساب‌هاي ملي / جداول آماري / زير گروه حساب‌هاي ملي فصلي، قابل دسترسي است.

براي اطلاعات تکميلي اينجا کليک کنيد