ساماندهي شرکت ها در حوزه اعتباري و سرمايه گذاري نقش موثري در طرح هاي کارآفريني واشتغال دارد

تاریخ انتشار : 1402/04/17

دکتر قاسم رستم پور، سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگي طرح هاي کارآفريني واشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي بر نقش ساماندهي شرکت ها در حوزه  اعتباري و سرمايه گذاري نقش موثري در طرح هاي کارآفريني واشتغال تاکيد کرد.

به گزارش روابط عمومي کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي دکترقاسم رستم پور سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگي طرح هاي کارآفريني واشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعي ضمن تشکر از مديران کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري در خصوص برگزاري اين نشست هم انديشي در محل اين وزارت خانه برگزار شد گفت : همکاري في مابين اين مجموعه  با کانون مشاوران مي تواند در روند تسرع امور مرتبط با کار آفريني و اشتغال اين وزارت خانه موثر باشد .

دکتر قاسم رستم پور در ادامه اظهار داشت : شرکت هاي که مجوز اين وزارت خانه در خصوص مباحث مشترک در حوزه اعتباري و سرمايه گذاري را دارند مي توانند با هم افزايي في مابين در پيشبرد امور هم در زمان  و هم در کيفيت طرح ها تاثير گذار باشد.

در ادامه جلسه مهندس اسدي دبيرکل کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي ضمن قدر داني از اين نشست گفت : اين کانون تجارب خوبي در حوزه اعتباري و سرمايه گذاري در پانزده سال گذشته کسب کرده و با توجه شرايط ، ضوابط دريافت مجوز از اين کانون توانسته نزديک به دويست شرکت زير مجموعه اين کانون باشند .

وي در ادامه افزود ، اين شرکت ها همواره از طرف کانون مورد ارزيابي و بازرسي قرار گرفته و هر يک از شرکت ها بنا به دلايلي ان شاخص هاي تعيين شده کانون را رعايت ننمايند از ليست اين کانون حذف مي شوند.

دبيرکل کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي ضمن تاکيد به امرو اموزش اظهار داشت : يکي از مهترين شاخص ها در اين حوزه بروزساني و اموزش شرکت ها مي باشد ، اين کانون توانسته با يکي از شرکت هاي زير مجموعه هماهنگي هاي اوليه انجام داده تا در خصوص موضوعات مرتبط به صورت دوره اي امر اموزش را پي گيري نمايند.

گفتني است کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي   موسسه غير تجاري ، غير انتفاعي ، غير دولتي داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي است که به استناد ماده 5 قانون تسهيل اعطاي تسهيلات بانکي و کاهش هزينه هاي طرح و تسريع در اجراي توليد و افزايش منابع مالي و کار آئي بانکها مصوب 1386 مجلس شوراي اسلامي و به منظور تحقق بخشيدن به  اهداف و انجام وظايف مقرر در اين اساسنامه از تاريخ 1386/11/24 تشکيل شده است.