رياست اتاق بازرگاني ايران در راستاي گسترش همکاري کانون عنوان کرد: کانون، حلقه رابط اتاق‌هاي بازرگاني و استانداري‌ها در حوزه سرمايه گذاري

تاریخ انتشار : 1402/05/17

به گزارش روابط عمومي کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي جلسه مشترک کانون و اتاق بازرگاني ايران با حضور آقايان حسين سلاح‌ورزي، رئيس اتاق، پيام باقري نايب رئيس، محمدعلي کريمي، مشاور ارتباطات و رسانه و خانم‌ها اميرخانلو معاون مرکز پژوهش‌هاي اتاق و ترابي از بخش روابط عمومي و آقايان عبدالاحد فرج‌زاده، رئيس شوراي عالي کانون، رامين اسدي، دبيرکل و خانم ضيايي از واحد روابط عمومي در محل اتاق ايران برگزار شد.

در ابتداي جلسه مهندس فرج‌زاده با اشاره به خلاصه‌اي از تاريخچه شکل‌گيري، نحوه و حوزه فعاليت کانون با طرح موضوع تفاهم‌نامه‌ها‌ي منعقد شده کانون با بانک‌ها و سازمان‌هاي مختلف و مکاتبات صورت‌گرفته با اتاق‌هاي بازرگاني سراسر کشور اظهار اميدواري نمودند نمايندگاني از کانون کانون بتوانند در جلسات کميسيون‌ سرمايه‌گذاري در زمينه سرمايه‌گذاري داخلي و بين‌الملل حضور بهم رسانيده و اتاق را در زمينه تهيه فرصت‌ها و طرح‌هاي سرمايه‌گذاري ياري نمايند.

در ادامه مهندس اسدي با اشاره به جلسات برگزار شده کانون با اتاق بازرگاني تهران زمينه را براي همکاري‌هاي مشترک اتاق و کانون بسيار مسائد عنوان کرد و آمادگي کانون را در زمينه همکاري‌هاي بين‌المللي، استاني، آموزشي و... اعلام نمودند.

آقاي سلاح‌ورزي نيز ضمن اعلام آمادگي اتاق در راستاي همکاري‌هاي مشترک موضوع ارائه گزارشات کارآمد و بهينه امکان‌سنجي و نظارت را با توجه به وانفساي کمبود منابع پولي و مالي در حوزه سرمايه‌گذاري داخلي و بين‌المللي کشور ضروري دانسته و بر تکميل و بهينه نمودن مطالعه و تهيه فرصت‌ها و طرح‌هاي ارزشمند سرمايه‌گذاري تاکيد نمودند.

ايشان در ادامه مساله توسعه و توازن منطقه‌اي سرمايه‌گذاري در کشور را دغدغه مشترک اتاق و نهاد رياست‌جمهوري دانسته و بر لزوم ايجاد نهادهاي اجرايي و مالي منطقه‌اي همزمان با تامين مالي طرح‌هاي توسعه‌اي طرح نمودند. حضور نمايندگان و کارشناساني از کانون در جلسات ماهانه اتاق تحت عنوان «ارائه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري استان‌هاي کشور» از مسائل ديگر عنوان شده از سوي سلاح‌ورزي بود.

بنا به گفته ايشان اين جلسات فرصت ارزشمندي را براي اتاق‌هاي بازرگاني کشور فراهم مي‌کند تا طرح‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري را از حيث تامين مواد اوليه صنعتي، انرژي، مسائل زيست‌محيطي ارائه کرده و با همکاري کانون مجوزهاي بي‌نام سرمايه‌گذاري به منظور ارائه به سرمايه‌گذاران داخلي و بين‌المللي را توسط مشاوران سرمايه‌گذاري عضو کانون تهيه و تاييد کرده و ارائه نمايند. سلاح‌ورزي حضور تشکل‌ها و انجمن‌هاي مرتبط سرمايه‌گذاري مانند کانون، نهادهاي مالي، شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري، مديرعاملان بانک‌ها و تصميم‌سازان استاني مانند نمايندگان مجلس، استانداران، رئيس کل دادگستري را ضروري دانسته و کانون را حلقه رابط ميان اتاق‌هاي بازرگاني و استانداري‌ها عنوان نمود.

همچنين به گفته ايشان مقرر گرديد تا آخر سال جاري حداقل 5 همايش بررسي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري به تفکيک استان‌هاي کشور در محل اتاق ايران با حضور نمايندگاني از کانون تشکيل و فرصت‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري شناسايي و براي جلب و جذب سرمايه‌گذاري معرفي شوند.

آقاي باقري نيز با اشاره به آنکه مساله امروز کشور وجود تمام ارکان سرمايه‌گذاري غير از وجود اطمينان کافي سرمايه‌گذاري براي ورود به بازار سرمايه است افزود: حضور کانون در جلسات کميسيون‌هاي سرمايه‌گذاري، تشکل‌هاي وابسته به اتاق بازرگاني و اتاق‌هاي بازرگاني سراسر کشور فرصت مغتنم و ارزشمندي به منظور توسعه فرهنگ سرمايه‌گذاري و هدايت جريان نقدينگي به سوي طرح‌هاي کارآمد و توجيه‌‌پذير خواهد بود. شناسايي صنايع رقابت‌پذير و پيگيري مبحث تامين مالي و سرمايه‌گذاري از ديگر فعاليت‌هاي اثرگذار از سوي مشاوران عضو کانون خواهد بود.

در پايان خانم اميرخانلو حضور و همکاري کانون را در برگزاري همايش‌هاي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري استان‌ها و همکاري کانون در مورد تهيه نقشه اقتصادي ايران و تعامل کانون و اتاق در زمينه تهيه آمار اقتصادي سرمايه‌گذاري در بخش اقتصادي را عرصه‌هاي مهم همکاري مشترک عنوان کردند.

شايان ذکر است ضرورت تداوم تعامل اتاق و کانون از سوي طرفين اشاره شد و بر پيگيري جلسات تا حصول نتيجه همکاري قابل قبول تاکيد گرديد.