در راستاي توسعه همکاري‌ها با سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران عنوان شد: کانون مي‌تواند نهاد تنظيم‌گر بازارهاي سرمايه‌گذاري پولي و بانکي باشد

تاریخ انتشار : 1402/05/18

به گزارش روابط عمومي کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي نشست مشترک سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران و کانون با حضور آقايان ابوالفضل کوده‌ئي، مديرکل دفتر سرمايه‌گذاري خارجي سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران، الماسي، معاون مديرکل و سرکار خانم شاملو، کارشناس حقوقي مرکز و آقايان عبدالاحد فرج‌زاده، رئيس شوراي عالي کانون و رامين اسدي، دبيرکل و در محل اين سازمان برگزار شد.

در ابتداي جلسه مهندس فرج‌زاده با اشاره به خلاصه‌اي از نحوه شکل‌گيري و حوزه فعاليت کانون در بخش داخلي و بين‌الملل و بازگو نمودن توانمندي‌هاي کنوني کانون در زمينه ساماندهي عرصه سرمايه‌گذاري کشور اظهار اميدواري نمود کانون بتواند به عنوان IPA توسعه‌دهنده حوزه کسب و کار سرمايه‌گذاري خارجي در جلسات و کميسيون‌هاي تخصصي سازمان سرمايه‌گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران حضور داشته باشد.

در ادامه مهندس اسدي نيز ضمن اعلام آمادگي کانون در زمينه کمک به بهبود وضعيت اقتصاد کشور از طريق جذب سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي افزود: آنچه ما را به عنوان تنها نهاد انتظامي مشاوره سرمايه‌گذاري کشور متمايز ساخته است توجه مديران سازماني و سياستگذاران به فعاليت حرفه‌اي و تخصصي است تا هر طرح نامناسب و غيرحرفه‌اي توجيه‌پذير و عملياتي نگردد. همچنين ايشان توسعه روابط کانون با اتاق بازرگاني را زمينه ساز بهبود کيفيت همکاري با سازمان سرمايه‌گذاري در راستاي شناسايي دقيق و اصولي فرصت‌هاي جذاب سرمايه‌گذاري به منظور افزايش ميزان مشارکت سرمايه‌گذاري از سوي شرکاي تجاري خارجي عنوان نمودند.

دکتر کوده‌ئي نيز با ذکر اين نکته که سازمان سرمايه‌گذاري تنها نهاد مشوق سرمايه‌گذاري خارجي در کشور است، افزود: اين سازمان در راستاي ماده 5 قانون تشويق و حمايت سرمايه‌گذاري خارجي و ماده 37 آيين‌نامه مذکور در تلاش براي شناسايي و همکاري با افراد حقيقي و حقوقي است تا بتوانند نقش دولت را در امنيت سرمايه‌گذاري و پوشش‌هاي حمايتي مورد نياز سرمايه‌گذاران بيش از بيش برجسته و تکميل نمايند. ايشان همچنين همکاري کانون را با توجه به وجود مشاوران سرمايه‌گذاري متخصص و باتجربه در اين نهاد با سازمان سرمايه‌گذاري در راستاي نيل به هدف تعريف شده اين سازمان مغتنم و ارزشمند برشمردند.

در ادامه مهندس الماسي با اشاره به مشي سازمان مبني بر کاهش ريسک سياسي سرمايه‌گذاري خارجي افزود: در اين زمينه قطعا از حضور شرکت‌هاي سرمايه‌پذير و سرمايه‌گذار استقبال مي‌کنيم تا توان رقابتي در عرصه سرمايه‌گذاري افزايش يابد.

آقاي فرج‌زاده پيرو مباحث طرح شده ضمن اشاره به آنکه کانون ذي نفع هيچ  پروژه سرمايه‌گذاري نيست و صرفا نهادي به منظور شناساندن توانمندي‌هاي حرفه‌اي اعضا به سازمان‌ها و نهادهاست افزود: کانون آمادگي خود را به منظور انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان سرمايه‌گذاري در چهارچوب همکاري‌هاي طرح شده اعلام مي‌دارد و اميد است با توسعه گستره همکاري‌ها و تکيه بر آموزش سازماني دو طرف قادر باشند شاخص‌هاي کيفيت همکاري و حساسيت‌هاي سازماني را در دو نهاد نهادينه‌سازي نمايند.