رئيس مرکز پژوهش‌هاي اتاق بازرگاني ايران: تاکيد بر هم‌افزايي تجارب اتاق بازرگاني با کانون مشاوران اعتباري و سرمايه‌گذاري بانکي

تاریخ انتشار : 1402/05/23

رئيس مرکز پژوهش‌هاي اتاق بازرگاني ايران با اشاره به نقش موثر کانون مشاوران اعتباري و سرمايه‌گذاري بانکي در تکميل زنجيره ارزش بر هم‌افزايي تجارب با کانون مشاوران تاکيد کرد.  

به گزارش روابط عمومي کانون مشاوران اعتباري و سرمايه‌گذاري بانکي، جلسه مشترک مديران کانون با رئيس مرکز پژوهش‌هاي اتاق بازرگاني ايران در روز يکشنبه 22 مرداد ماه در محل کانون مشاوران برگزار شد.

در ابتداي جلسه دکتر قاسمي ضمن تشکر از برگزاري اين جلسه گفت: براي شناخت از الگوهاي مناسب در توسعه ملي نيازمند شناخت از ظرفيت هاي سرمايه گذاري در کشور هستيم، اين کانون مي‌توان يک حلقه کمشده اين اين الگو باشد.

رئيس مرکز پژوهش هاي اتاق بازرگاني ايران در همين راستا اظهار کرد: در کنار هم بودن و استفاده از تجارب خوب اين کانون ما را مي توان در رسيدن به اهداف اتاق بازرگاني ايران کمک شاياني کند.

وي ضمن استقبال از همکاري با کانون تاکيد کرد :ما از طريق شرکت هاي زير مجموعه کانون مي توانيم خلع موجود در امور سرمايه گذار را پر نماييم تا بتوانيم در راستاي اهداف اتاق فرصت هاي سرمايه گذاري جديدي را بدست بياوريم.

محمد قاسمي ضمن اشاره به ماده پنج وظايف و اختيارات اتاق بازرگاني ايران گفت: ايجاد هماهنگي و همکاري بين بازرگانان و صاحبان صنايع و معادن و کشاورزي در اجراي قوانين مربوطه و مقررات جاري مملکتي و ارائه نظر مشورتي در مورد مسائل اقتصادي کشور اعم از بازرگاني، صنعتي و معدني و مانند آن به قواي سه گانه بوده که اين کانون مشورت خوبي در اين حوزه به اتاق بازرگاني ايران بدهد.

وي با تاکيد بر نقش بخش خصوصي در اقتصاد کشور اظهار کرد: کشور براي رسيدن به آنچه در چشم‌انداز خود متصور شده است بايد حضور بخش خصوصي را در اقتصاد کشور پررنگتر کرده تا به رشد اقتصادي مطلوب مورد نظر برسد. اينجاست که نقش اتاقهاي بازرگاني در اقتصاد کشوربه عنوان يک تشکل تاثيرگذار بيش از پيش مهم جلوه خواهد کرد.

همچنين رامين اسدي دبيرکل کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي ضمن معرفي کانون و ظرفيت هاي آن در حوزه اعتباري و سرمايه گذاري گفت: اين کانون تجارب خوبي در حوزه اعتباري و سرمايه گذاري در پانزده سال گذشته کسب کرده و با توجه شرايط ، ضوابط دريافت مجوز از اين کانون توانسته نزديک به دويست شرکت زير مجموعه اين کانون باشند.

در ادامه جلسه عبدالاحد فرج زاده رئيس شوراي عالي کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي ضمن تشکر از قبول دعوت به کانون گفت: کانون موسسه غير تجاري، غير انتفاعي، غير دولتي داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي است که به استناد ماده 5 قانون تسهيل اعطاي تسهيلات بانکي و کاهش هزينه هاي طرح و تسريع در اجراي توليد و افزايش منابع مالي و کارايي بانکها مصوب 1386 مجلس شوراي اسلامي و به منظور تحقق بخشيدن به اهداف و انجام وظايف مقرر در اين اساسنامه از تاريخ 1386/11/24 تشکيل شده است.

وي بر نقش مهم کانون در حوزه سرمايه گذاري افزود: اين کانون نزديک به 200 شرکت در 16 گرايش در کل کشور در حال فعاليت مي باشد و در حوزه هاي مختلف پروژه هاي متنوعي را را برعهده دارد.

رئيس شوراي کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي ضمن تاکيد حلقه واسط شرکت هاي اين کانون در توسعه سرمايه گذاري اظهار کرد: شرکت هاي زير مجموعه کانون با توجه به تنوع خدمات مي توانند حلقه واسط مناسبي براي هم افزايي در امور سرمايه گذاري در اتاق بازرگاني ايران باشند.

وي در ادامه افزود: کانون آمادگي کامل براي تبادل اطلاعات و داده‌ها و انتقال تجارب براي بالا بردن کمي و کيفي در حوزه سرمايه گذاري با اتاق بازرگاني ايران را دارد.

در ادامه اين نشست رضا پديدار رئيس هيات‌ مديره انجمن شرکت‌هاي مشاور سرمايه‌گذاري و نظارت طرح‌ها ضمن استقبال از هم افزايي در اين اکوسيستم گفت: انجمن شرکت‌هاي مشاور سرمايه‌گذاري و نظارت طرح‌ها با هدف توسعه در فرهنگ اقتصادي کشور و هموار کردن مسير براي سرمايه‌گذاران، با هدف پيوند پايدار و ساختارمند ميان شرکت‌ها و سرمايه‌گذاران تشکيل و در اين مسير ۱۷ ساله فعاليت‌ها موفق شد که جايگاه خود را ارتقاء داده و در بين ۲۵ انجمن برتر از ميان ۲۵۰ انجمن عضو اتاق ايران قرار بگيرد.

وي ضمن استقبال از هم افزايي سه جانبه في مابين کانون مشاوران اعتباري وسرمايه گذاري بانکي، اتاق بازرگاني و اين انجمن افزود: اين هم افزايي باعث ديده شدن بيشتر بخش خصوصي خواهد شد و با توجه به طيف گسترده شرکت هاي کانون مشاوران و اين انجمن ما در در رسيدن به سرمايه گذار مطمن کمک شاياني خواهد کرد.

رئيس هيات مديره انجمن شرکت‌هاي مشاور سرمايه‌گذاري و نظارت طرح‌ها در ادامه اظهار کرد : ما بايد نقش هر کدام از نهادها را در توسعه ملي مشخص کنيم تا بر اساس توانمندي‌ها کار منسجم و دقيقي انجام شود اين هم افزايي مي تواند گام خوبي در اين راستا باشد.

همچنين اين نشست مقرر شد تفاهم نامه سه جانبه في ما بين کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي، اتاق بازرگاني ايران و انجمن شرکت‌هاي مشاور سرمايه‌گذاري و نظارت طرح‌ها آماده و در اولين فرصت در بالاترين سطح سازماني به امضا طرفين برسد.