در جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور چه گذشت؟

تاریخ انتشار : 1402/06/18

پنجمين جلسه ستاد تهيه و تدوين لايحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ کشور با حضور معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه تشکيل شد.

به گزارش ايبِنا، در پنجمين جلسه ستاد تهيه و تدوين لايحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ که دوشنبه ۱۳ شهريورماه ۱۴۰۲ برگزار شد، دو گزارش با موضوع‌هاي «مفروضات منابع و مصارف لايحه بودجه ۱۴۰۳» و «چهارچوب ساماندهي طرح‌هاي تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي» ارائه شد.

داود منظور، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور، در اين جلسه بر پيگيري و اجراي کامل مصوبات چهار نشست قبلي ستاد بودجه ۱۴۰۳ از سوي اعضاي ستاد تأکيد کرد و گفت: با توجه به الزام قانوني مبني بر آماده‌سازي مرحله اول بودجه شامل کليات و سقف درآمد‌ها و بخش‌هاي اصلي بودجه سال آينده تا ابتداي آبان‌ماه از سوي سازمان و ارائه آن به مجلس، انتظار اين است که همه امور‌هاي سازمان، با جديت و سرعت، بخش‌هاي مربوط به خود را نهايي کنند تا لايحه در موعد مقرر به دولت و سپس به مجلس ارائه شود.

رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با تأکيد بر ضرورت محسوس بودن تغيير در تنظيم لايحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال‌هاي قبل، گفت: براي کاهش ناترازي‌هاي کنوني در بخش‌هاي مختلف، نياز به تغيير برخي مسير‌ها هست و سازمان برنامه و بودجه بايد ضمن تهيه و تنظيم گزارش‌ها و تحليل‌هاي دقيق، به‌روز و واقع‌بينانه در بخش‌هايي که داراي ناترازي هستند، پيشنهاد‌هاي جديد و عملياتي ارائه دهد.

منظور سپس خواستار بررسي‌هاي بيشتر براي کاهش هزينه‌ها و شناسايي منابع جديد درآمدي با هدف کاهش ناترازي در بودجه شد و گفت: تغيير رويکرد بخشنامه بودجه ۱۴۰۳ در حوزه‌هاي عدم تمرکز و دادن نقش و اختيارات بيشتر به استان‌ها، بايد ملموس باشد.