جديدترين آمار توليد زنجيره آهن و فولاد اعلام شد

تاریخ انتشار : 1402/08/20

آمار توليد انواع محصولات زنجيره فولاد در هفت ماهه نخست سال جاري حکايت از آن دارد که ميزان توليد در اين حوزه تفاوت چنداني با آمار توليد آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته نداشته و نهايت افزايش توليد متعلق به آهن اسفنجي با ميزان رشد ۵.۴ درصدي است.

به گزارش ايسنا، طبق آمار انجمن توليدکنندگان فولاد ايران از ابتداي سال جاري تا پايان مهر ماه توليد آهن اسفنجي بيشترين رشد توليد را نسبت به هفت ماهه ابتدايي سال گذشته داشته است؛ طي اين مدت ۲۲ ميليون و ۱۱۲ هزار تن آهن اسفنجي توليد شده که نسبت به ۲۰ ميليون و ۹۸۴ هزار تن توليدي در مدت شش ماهه سال ۱۴۰۱ رشد ۵.۴ درصدي را نشان مي‌دهد. 

سه ميليون و ۲۵۵ هزار تن از آهن اسفنجي توليد شده متعلق به يکماهه مهر ماه است.

پس از آن در هفت ماهه ابتدايي سال جاري پنج ميليون و ۵۱۱ هزار تن مقاطع تخت فولادي توليد شده که ۳.۷ درصد بيشتر از ميزان توليد آن (پنج ميليون و ۳۱۵ هزار تن) در مدت مشابه سال گذشته است. حدود ۷۵۶ هزار تن مقاطع تخت فولادي در مهر ماه امسال توليد شد.

ميزان توليد محصولات فولادي در نيمه مدت مذکور سال جاري، دو درصد بيش از ميزان توليد آن در مدت مشابه سال گذشته است. از ابتداي سال ۱۴۰۱ تا پايان مهر ماه، ۱۲ ميليون و ۷۶۶ هزار تن محصولات فولادي در کشور توليد شده بود که اين رقم در مدت مشابه سال جاري به ۱۳ ميليون تن رسيده است.

طبق آمار، در هفت ماهه نخست امسال توليد مقاطع طويل فولادي و شمش فولاد (فولاد مياني) نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتيب رشد ۰.۵ و ۰.۷ درصدي داشته‌اند.  

توليد مقاطع طويل فولادي هفت ميليون و ۴۸۹ هزار تن و توليد شمش فولاد ۱۸ ميليون و ۴۹۷ هزار تن در مجموع هفت ماهه امسال ثبت شده است؛ اين درحاليست که در مدت مشابه سال گذشته به ترتيب هفت ميليون و ۴۵۲ هزار تن مقاطع طويل فولادي و ۱۸ ميليون و ۳۴۶ هزار تن شمش فولاد در کشور به توليد رسيده بود.