رشد ۱۰۴ درصدي کشور در توليد ماشين‌‌‌آلات راهسازي و معدني

تاریخ انتشار : 1402/08/20

دنياي‌اقتصاد: معاون صنايع و ماشين‌آلات وزارت صمت گفت: صنعت کشور در مسير توسعه قرار گرفته و در توليد ماشين‌‌‌آلات راهسازي و معدني با رشد ۱۰۴درصدي همراه هستيم.

به گزارش «ايسنا»، سيدمحمد موسوي اظهار کرد: در حال حاضر بيش از ۳۶۰۰شرکت صنعتي در کشور فعاليت دارند که ۲۰۰مورد آن شرکت دانش‌بنيان است. همچنين بيش از ۴۵‌هزار صنف در کشور فعال هستند.

موسوي خاطرنشان کرد: صنعت کشور در مسير توسعه قرار گرفته و در توليد ماشين‌‌‌آلات راهسازي و معدني با رشد ۱۰۴درصدي همراه هستيم. در طول هشت‌سال فعاليت دولت قبل، ميانگين رشد کشور ۵.۲درصد بوده است، در حالي که در سال نخست استقرار دولت سيزدهم اين آمار به ۵.۴درصد رسيد و در بهار امسال نيز به ۶‌درصد رشد دست يافته است.

وي ادامه داد: سال گذشته ۵۳ميليارد دلار صادرات محصولات صنعتي را در کشور داشتيم که بيانگر پويايي اين بخش است. در بخش توليد تراکتور نيز با رشد ۴۰درصدي مواجه هستيم و بيش از ۵‌هزار تراکتور اضافه توليد کرده‌‌‌ايم.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت بيان کرد: هم‌اکنون از توليد ۲۵‌هزار دستگاه تراکتور در سال به ۳۱‌هزار و ۵۰۰دستگاه تراکتور رسيده‌‌‌ايم، در حالي که نياز کشور سالانه ۲۵‌هزار دستگاه است. برنامه امسال، توليد ۴۰‌هزار دستگاه تراکتور است که صادرات آن نيز در اولويت قرار گرفته است.

وي ادامه داد: عمده مسائل ما در حوزه گمرک، بانک و رفع تعهدات ارزي است که حل مسائل مربوط به اين کار نيازمند تقسيم کار ملي است. هم‌اکنون روابط با کشورهاي همسايه افزايش يافته و بهترين فرصت براي ايجاد کريدور اقتصادي براي صنعتگران است.