حمايت از توليد با اوراق گواهي سپرده خاص

تاریخ انتشار : 1402/08/24

استفاده از اوراق سپرده خاص کاري بسيار مطلوب است چرا که مشارکت پذير بوده، اهرمش منابع مردم و سود واقعي در آن پيش‌بيني شده است.

به گزارش ايبنا، سيد صولت مرتضوي؛ وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در مراسم رونمايي از اوراق گواهي سپرده خاص بانک رفاه کارگران، گفت: مقام معظم رهبري تقريبا يک دهه است که موضوع اقتصاد را مهم و اساسي در زمره مهم کشور معرفي کرده است و در نامگذاري سال‌ها عمدتا از واژه اقتصاد و مباحث مرتبط با اقتصاد استفاده کرده‌اند. يکي از مؤلفه‌ها و سياست‌هايي که مقام معظم رهبري در حوزه اقتصاد تبيين فرمودند، بحث اقتصاد مقاومتي است.

 

وي تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي را فرمودند، اقتصاد درون‌زا و برون نگر؛ در اينجا يعني اقتصادي که اهل تکثر باشد و اقتصادي که متمايل به رشد باشد نقطه سالي که هر طرحي نو داشته باشد و اقتضائات جهان را هم رصد و مد نظر قرار دهند. اما تعابير ديگري از اين اقتصاد مي‌توان به عمل آورد آن هم اقتصادي که با فعل و انفعالات حاکم بر جهان آسيب پذير نباشد. گرچه اقتصاد به ماهو براي پيشرفت ملي موضوعيت دارد. اما اساساً يکي ديگر از مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي اقتدار و وحدت ملي است.

 

مرتضوي افزود: با اقتداري که در عرصه بين‌الملل براي جمهوري اسلامي ايران نيز بوجود آمده است و با انسجام و اعتقادي که در امور مختلف وجود دارد اقتصاد از وضعيت شرطي بودن خارج شده و تبديل به يک اقتصاد مقاوم شده است. به رغم تمام تحريم‌ها و سخت‌گيري‌هايي تقريبا بالغ بر يک ميليون و پانصد و ششصد هزار بشکه صادرات نفت خام در روز صادر مي‌شود بنابراين اگر ما بتوانيم نفت را به محصولات با ارزش افزوده تبديل کنيم اقتصاد کشور جهش قابل توجهي خواهد داشت.

 

وزيرتعاون در ادامه با اشاره به اينکه اين ابزار جديدي که در بانک رفاه ايجاد شده احساسم اين است که يک طرح نو مبتکرانه و با خلاقيت‌هاي ويژه است. يکي از مشکلاتي که اساسا اقتصاد‌ها با آن مواجه هستند اين است که اقتصاد از مسير اصلي خارج و سوداگري و سفته بازي در حوزه اقتصاد رايج شده؛ بنابراين در راستاي ترويج بانکداري اسلامي و با توجه به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي موضوع تأمين شرايط و فعال سازي کليه امکانات و منابع مالي و سرمايه‌هاي انساني و علمي کشور به جهت ايجاد کارآفريني توسط بانک‌ها محقق مي‌شود.

 

وي در پايان گفت: استفاده از اوراق گواهي سپرده خاص کاري بسيار مطلوب است، چرا که اولاً مشارکت پذير است، اهرمش منابع مردم است و يکي ديگر از ويژگي‌هاي آن اينکه سود واقعي در آن پيش بيني شده است و به نوعي مشارکت در توليد است. به نظر مي‌رسد که هدايت منابع مردم به سمت اقتصاد مولد از دستاوردهاي اين ابزار جديد در راستاي حمايت از توليد است.