وزير کشور: بانک مرکزي طرح‌هاي داراي اولويت را تأمين مالي مي‌کند

تاریخ انتشار : 1402/09/28

تهران- ايرنا- وزير کشور گفت: بانک مرکزي متقبل شده بعضي از طرح‌هايي که براي توسعه و پيشرفت تعريف شده‌ و بايد با سرعت بيشتري تکميل شود را تأمين مالي کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ايرنا، احمد وحيدي روز دوشنبه در حاشيه نشست استانداران سراسر کشور با حضور محمد مخبر معاون رئيس جمهور، درباره محورهاي مورد بحث در اين جلسه، گفت: امروز موضوعات فرهنگي، اقتصادي و انتخابات بررسي شد.

وي ادامه داد: در حوزه موضوعات فرهنگي با حضور دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي، فعال‌سازي هرچه بيشتر شوراهاي فرهنگي در استان‌ها مورد بحث قرار گرفت و نقطه نظرات استانداران نيز منعکس شد.

وزير کشور بيان داشت: از موضوعات مهم مطرح شده در نشست امروز، انتخابات بود که با محوريت مشارکت، مورد گفت‌وگو و بررسي قرار گرفت.

وحيدي با اشاره به اينکه موضوعات اقتصادي هم با حضور معاون اول رئيس جمهور و مسئولاني از بانک مرکزي، بررسي شد، اضافه کرد: يکي از مسائل مهم دولت، شعار رشد توليد و مهار تورم است که درباره اين دو عنوان مهم، گزارشات استان‌ها به تفکيک ارائه و پيشنهادات مختلف در رابطه با کارهايي که بايد براي تأمين مالي صورت بگيرد، بررسي شد.

وي با بيان اينکه راه‌اندازي واحدهاي راکد به عنوان يک سياست دولت، همچنان ادامه دارد، گفت: کنترل قيمت کالاهاي اساسي که در سفره مردم نقش بسزايي دارد هم در دستور کار اين جلسه قرار داشت که به آن پرداخته شد.

وزير کشور يادآورشد: در اين جلسه بانک مرکزي متقبل شد بعضي از طرح‌هايي که براي توسعه و پيشرفت تعريف شده‌ و بايد با سرعت بيشتري تکميل شود را تأمين مالي کند و همچنين از روش هاي تأمين مالي جديد استفاده بيشتري شود.

وحيدي درباره روند بررسي جزئيات حمله تروريستي به مقر انتظامي شهرستان راسک نيز گفت: در اين رابطه کار جدي در منطقه در حال انجام است و به محض اينکه اطلاعات جديدي کسب شود، حتما به اطلاع مردم خواهد رسيد.