افزايش سرمايه‌گذاري در بخش صنعت

تاریخ انتشار : 1402/12/21

شاهد استقبال سرمايه‌گذاران از صنايع هستيم و سرمايه‌ها از دلالي به سمت توليد سوق پيدا کرده است.

به گزارش ايبنا، عبدالوهاب سهل آبادي روز يکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موتور محرک اقتصاد کشور صنعت است و مسئولان تاکيد ويژه‌اي بر رونق صنعت و اشتغالزايي در اين صنعت دارند، نبود زيرساخت ها، نوسانات ارزي، ماليات و ساير موارد مشکلاتي براي صنعتگران ايجاد شده است.

رئيس خانه صنعت بر توسعه صادرات در بخش صنعت و معدن تاکيد کرد و گفت: آيين نامه‌ها و بخش نامه‌ها بايد شفاف باشد. بايد در بخش آيين نامه‌ها و تصويب قوانين، حقوق صنعتگران مورد توجه قرار گيرد در همين راستا ۲۴ صنعتگر و حامي آن وارد مجلس دوازدهم شده اند.

سهل آبادي با بيان اينکه امسال وضعيت توليد در صنايع بزرگ مانند فولاد، پتروشيمي و سيمان خوب بوده است گفت: اين صنايع مشکلات چنداني نداشته اند بلکه بيشترين مشکلات ما در صنايع کوچک و متوسط است در صورتي که اين صنايع کمتر آسيب پذير باشند بهره وري بالا و سهم اشتغال زيادي خواهند داشت.

وي عنوان کرد: آمار نشان مي‌دهد که کارخانه‌ها در حال توسعه هستند و صدور پروانه‌هاي کارخانه‌اي در حال رشد است. امروز اکثر شهرک‌هاي صنعتي به دنبال اخذ زمين هستند که نشانگر رشد بخش صنعت هستند.

وي با تاکيد بر اينکه در گذشته شاهد اعتصاب کارگران کارخانه‌ها به خاطر قطعي برق، دستمزد و عدم پرداخت تسهيلات بانک‌ها بوديم گفت: اکنون شاهد کاهش اين مباحث هستيم که به خاطر تسهيل امکانات، زيرساخت‌ها و رفع موانع توليد دولت با همکاري خانه صنعت، معدن و تجارت هستيم.

رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران ابراز داشت: امروز در خانه‌هاي صنعت استان‌ها جلسه هفتگي براي رفع مشکلات برگزار مي‌شود اين خانه‌ها از انجمن‌هاي همگن و نخبگان صنعتي تشکيل شده است که آماده ارائه نظرات تخصصي در بدنه دولتي و مجلس هستند.

قانون تجارت به روز شود

در ادامه اين نشست، آرمان خالقي قائم مقام خانه صنعت و معدن ايران بيان داشت: قانون تجارت نياز است که بازبيني شود در پنجمين مجلس است که معطل مانده است. بازبيني قانون بهبود مستمر محيط کسب و کار نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

خالقي با اشاره به اينکه تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي تدوين سند راهبرد توسعه اقتصادي کشور کفت: عملياتي کردن تدوين، تصويب و اجراي سند راهبردي (استراتژي) توسعه اقتصادي کشور نيازمند مشارکت موثر بخش خصوصي است. نياز جدي کشور به نقشه راه جامع در اين زمينه است.