صندوق بين المللي پول: همکاري با سيف و بانک مرکزي ايران را ادامه مي دهيم

تاریخ انتشار : 1397/03/05

به گزارش روز جمعه ايرنا، مرکز ارتباطات صندوق بين المللي پول در پاسخ به مکاتبه انجامتهران- ايرنا - صندوق بين المللي پول اعلام کرد که اين ‌نهاد مالي، همچنان به همکاري با سيف به عنوان رئيس کل و بانک مرکزي ايران ادامه مي دهد. شده درباره اقدام آمريکا در قرار دادن نام ولي اله سيف رييس کل بانک مرکزي در فهرست تحريم هاي اين کشور، اعلام کرد که همکاري خود را با ايران ادامه خواهد داد.
اين نهاد بين المللي همچنين اعلام کرد که ايران يکي از اعضاي صندوق بين المللي پول است و صندوق مطابق با مقررات خود، با سيف به عنوان رييس کل و بانک مرکزي ايران همکاري خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، وزارت خزانه‌ داري آمريکا بيست و پنجم ارديبهشت ماه «ولي‌الله سيف» رييس بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، را به طور يکجانبه در فهرست اشخاص تحريم شده قرار داد.
اين اقدام پس از تصميم هجدهم ارديبهشت رييس جمهوري آمريکا براي خروج از توافق هسته اي برجام و اعمال دوباره تحريم ها عليه ايران در دوره هاي 90 و 180 روزه صورت گرفت. 
بانک مرکزي ايران در واکنش به اين اقدام در بيانيه اي اعلام کرد: اقدام خزانه داري آمريکا غيرحرفه اي و نامتعارف و نشانگر بي احترامي مقام هاي دولت آمريکا به استانداردها و هنجارهاي بين المللي است که با توجه به رفتارهاي يکجانبه اخير دولت آمريکا و بي احترامي به تعهدات و توافقنامه هاي بين المللي گوناگون جاي تعجب ندارد.