بانک مرکزي بخشنامه محدوديت تراکنش USSD صادر نکرده است

تاریخ انتشار : 1397/03/08

معاون فناوري هاي نوين بانک مرکزي باتکذيب صدور بخشنامه محدوديت تراکنش USSD ازجانب بانک مرکزي و شاپرک، گفت: برخي بانک ها باتصميم خود اقداماتي را انجام داده اند که ارتباطي به بانک مرکزي و شاپرک ندارد.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما ناصر حکيمي ، افزود: بانک مرکزي هيچ بخشنامه اي در اين زمينه صادر نکرده است.

وي با بيان اينکه، از نظر بانک مرکزي تراکنش کمتر از دو هزار تومان در بستر USSD امکان پذير است، اظهارداشت: برخي از بانک ها در اين زمينه اقداماتي انجام داده اند که ارتباطي به بانک مرکزي و شاپرک ندارد.

صبح امروز اخباري در رسانه ها در خصوص بخشنامه جديد بانک مرکزي براي کد هاي USSD منتشر شده بود. در خبر مذکور آمده بود: بانک مرکزي ضوابط جديدي در چارچوب کدهاي دستوري تحت عنوان USSD تصويب و به بانک‌ها در جهت محدوديت استفاده از اين سرويس ابلاغ کرده و از هر کارت بانکي براي تراکنش‌هاي در بستر USSD فقط يک بار در روز مي‌توان استفاده کرد.

در ادامه اين خبر که ازجانب معاون فناوري هاي بانک مرکزي تکذيب شد، آمده بود ، بر اساس ضوابط جديد بانک مرکزي، هر کارت بانکي فقط يکبار در روز براي خريد شارژ، بسته‌هاي اينترنت يا پرداخت قبض قابل استفاده است و در صورت نياز به تراکنش براي خريد شارژ و غيره براي بار دوم نياز بايد از کارت بانکي ديگري استفاده شود.