نوسان ها با تشکيل بازار ثانويه ارز در حال کنترل است

تاریخ انتشار : 1397/05/23

رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي گفت: با تشکيل بازار ثانويه ارز نوسان هاي بازار در حال کنترل است و هم اکنون شاهد کاهش قيمت سکه هستيم.

غلامرضا تاجگردون روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گچساران افزود: يکي از موضوعاتي که با هماهنگي ستاد تدابير اقتصادي در شوراي هماهنگي و جلسه هاي روساي سه قوه مطرح شد ساماندهي بازار بود.
وي اظهار داشت: بعد از نشست هاي متعدد و بررسي ايده ها و طرح هاي مختلف يک برنامه جامع تدوين شد و در دولت نيز به تصويب رسيد .
تاجگردون تصريح کرد: در قوانين برخي از اصلاحات نيز لازم بود صورت بگيرد که با هماهنگي روساي سه قوه اين موضوع مطرح که آثار مثبت آن را نيز در چند روز اخير شاهد بوديم.
رئيس کميسيون و برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي تشکيل بازار ارز را براي رفع مشکل نوسان هاي بازار ضروري دانست و گفت: بازار تعادلي ارز و بازار ثانويه به يک سري مقررات نياز داشت که تدوين شد .
تاجگردون اظهار داشت: ساماندهي بازرار ارز هم اکنون آغاز شده و در چند روز گذشته نيز شاهد کاهش نرخ برابري دلار در کشور بوديم هرچند برگشتن به سطح اول يک مقدار سخت است اما از التهابي که در بازار بود کاسته شد.
وي عنوان کرد: همکاري مردم، فعالان اقتصادي و افرادي که در زمينه عرضه و تقاضاي ارز فعاليت دارند مي تواند به ثبات بيشتر بازار کمک چشمگيري کنند.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي افزود: فعالان اقتصادي مي توانند با دقت و همراهي بيشتري فشار اقتصادي را بر دوش مردم کمتر کنند.