همتي ميزبان صاحبنظران اقتصادي

تاریخ انتشار : 1397/06/18

رييس کل بانک مرکزي در نشستي با حضور اساتيد دانشگاه ها و صاحبنظران حوزه اقتصاد ضمن بررسي مهم‌ترين تحولات متغيرهاي کليدي اقتصاد به ويژه بازار ارز ، به بحث و بررسي راه کارهاي ثبات فضاي اقتصادي پرداخت.

به گزارش ايبِنا و به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، در اين جلسه که بيش از سه ساعت به طول انجاميد، صاحبنظران اقتصادي از طيف هاي مختلف فکري و سياسي در فضايي صميمي و دوستانه و با صراحت کامل  به ارايه نقطه نظرات خود در موضوعات «بازار ارز و مسائل روز نظام بانکي»پرداختند.

اساتيد حاضر در هم انديشي ضمن تاکيد بر هدفمند بودن سياست هاي بانک مرکزي و لزوم تدوين برنامه منسجم به موضوعاتي از جمله«کنترل نقدينگي»، «فرهنگ سازي براي عدم ورود مردم به بازار سفته بازي از طريق رسانه هاي جمعي»، «حفظ وتقويت ذخائر ارزي کشور»، «تعميق بازار ثانويه ارز»، «جلوگيري از اضافه برداشت بانک ها»، «حفظ ارزش پول ملي با استفاده از سياست هاي صحيح و آينده نگر»، «افتتاح حساب هاي ارزي و متصل به طلا»، «احياي اعتماد به نظام بانکي»  و «بهره گيري از تجارب ساير کشورها در خصوص بازار ارز» اشاره کردند.

 همچنين هماهنگي بيشتر بين سياست‌هاي پولي و مالي و طراحي سازوکار تقويت استقلال بانک مرکزي از ديگر موضوعات مورد اشاره اساتيد و صاحبنظران اقتصادي بود.

رييس کل بانک مرکزي در اين جلسه ضمن تشکر از اجابت دعوت صاحبنظران اقتصادي و اساتيد دانشگاهي براي حضور در جلسه خاطرنشان کرد: از همه صاحبنظران و به ويژه رسانه ها درخواست مي کنيم با توجه به شرايط اقتصادي کشور از ايجاد جو رواني که موجب انتظارات منفي درجامعه وبازار مي‌شود، ممانعت کنند.

گفتني است در آغاز اين جلسه در گزارش مبسوطي آخرين تحولات متغيرهاي کلان اقتصادي و اقدامات بانک مرکزي در بازار ارز براي حاضرين تشريح شد.