التهابات ارزي درحال فروکش است

تاریخ انتشار : 1397/06/24

معاون پارلماني رئيس جمهوري گفت: فروکش التهابات ارزي از روزهاي گذشته آغاز شده و براساس ديدگاههاي کارشناسان اقتصادي پيش بيني شده در نيمه دوم سال اين روند سرعت بيشتري به خود گيرد.

به گزارش ايرنا، حسينعلي اميري پنجشنبه شب در نشست شوراي اداري استان بوشهر افزود: در اين ارتباط شاخص بورس و ارزش سهام بعنوان 2 علامت مهم روند مثبت و روبه رشدي نشان مي دهند. 
وي اظهارداشت: اکنون دولت نيز بايد براي نقدينگي چاره انديشي و از تحريم ها بعنوان يک فرصت استفاده کند. 
معاون پارلماني رئيس جمهوري افزود: در اين ارتباط دولت همچنين براي تحرک بخشي به توليد ملي نيز واردات برخي از اقلام را ممنوع کرده است. 
وي يادآورشد: با همه اين اقدام ها بهبود شرايط اقتصادي نيازمند همراهي تمامي ارکان نظام و درک درست از شرايط کشور است. 
اميري گفت: نهادهاي نظارتي نيز در اين بين نقش سترگي بر عهده دارند و بايد در اين عرصه بخوبي ايفاي نقش کنند. 
وي ادامه داد: برخي رسانه هاي بيگانه سعي در نگراني مردم از طريق تبليغات منفي عليه کالاهاي اساسي و داور تلاش در تحقق خواسته هاي شوم خود را دارند. 
معاون رئيس جمهوري افزود: اين شرايط در حالي است که با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در ارتباط با تامين کالاهاي اساسي و دارو هيچ مشکلي متوجه کشور نيست. 
اميري ادامه داد: در چنين شرايطي نبايد عده اي متاثر از رسانه هاي بيگانه قرار گيرند و براي مردم ابراز نگراني کنند. 
وي افزود: اکنون کشور در شرايط بحراني نيست ولي در شرايط خطيري قرار گرفته که اين شرايط نياز به اعمال قدرت ملي دارد. 
معاون پارلماني رئيس جمهوري اظهارداشت: نيروي انساني، مديران با انگيزه، قدرت موشکي، نظامي و شرايط ژئوپولتيکي از جمله مولفه هاي قدرت ملي هستند که کارايي همه اين عناصر در صورت وجود انسجام ملي است. 
اميري تاکيد کرد: چنانچه همه مولفه هاي قدرت ملي وجود داشته باشد ولي انسجامي در کار نباشد در اين عرصه موفقيتي حاصل نخواهد شد. 
وي افزود: انسجام و همدلي ضرورتي اجتناب ناپذير است که در شرايط کنوني جامعه بيش از پيش به آن نياز داريم. 
معاون پارلماني رئيس جمهوري اظهار داشت: امروز با وجود مقاومت مردم و همراهي ساير مولفه هاي قدرت ملي مي توانيم از اين گردنه ايجاد شده عبور کنيم. 
وي افزود: امروز روز نقار و نزاع هاي سياسي بي نتيجه نيست و بايد همگان بيش از پيش با يکديگر اتحاد و انسجام داشته باشند. 
اميري در بخش ديگري از صحبت هاي خود اظهارداشت: وضعيت بين المللي کشور در سال هاي 91 و 92 در شرايط نامناسب بود و علاوه بر سايه سنگين قطعنامه هاي ظالمانه عليه کشور موج ايران هراسي روز به روز در حال افزايش بود. 
وي با اشاره به اينکه ايران در مقطعي ذيل فصل هفت منشور سازمان ملل قرار گرفت گفت: با اين حال براي نخستين بار در تاريخ سازمان ملل ايران تنها کشوري بود که بدون پرداخت خسارت سنگين و جنگ از فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شد. 
اميري اظهارداشت: در خارج شدن کشور از ذيل فصل هفت منشور سازمان ملل حمايت هاي رهبري و وفاداراي مردم که برگرفته ازاعتقادات ديني آنها بود نقش قابل توجهي ايفا کرد. 
معاون پارلماني رئيس جمهوري گفت: به دنبال خروج ايران از ذيل فصل هفت منشور سازمان ملل و تحقق برجام محدوديت ها برداشته و بازارهاي جهاني راه پيدا کرديم. 
اميري يادآورشد: اما با اين حال با رسيدن به بهار امسال آمريکا از برجام خارج شد تا قابل اعتماد نبودن سردمداران اين کشور بار ديگر درعرصه بين المللي به اثبات برسد. 
وي گفت: ترامپ برخلاف مقررات از تعهدي بين المللي خارج و با اثبات بدعهدي مجدد خود آمريکا را از چندين کنوانسيون خارج کرد. 
اميري اظهارداشت: آمريکا براي همپيمانان خود نيز غيرقابل اعتماد شده و با همکاري صهيونسيت ها و برخي کشورهاي منطقه سعي دارد به مشکلات ايران اسلامي دامن زده و از رخنه هاي اقتصادي کشور استفاده کنند. 
وي گفت: در اين راستا وزارت خزانه داري آمريکا بعنوان اتاق جنگ ،نيروهاي خود را چند برابر کرده و با همراهي سازمان جاسوسي آمريکا و حاميان خود در صدد ضربه زدن به اقتصاد ايران هستند. 
اميري افزود: برخي تنگناهاي ايجاد شده براي مردم کشور طي چند ماه گذشته منطق اقتصادي نداشت زيرا شاخص هاي معتبر و تخصصي همگي نشان از شاخص هاي مثبت اقتصادي کشور بودند. 
وي گفت: در اين راستا يک سري التهابات کشور را در برگرفت که عمده آن حاصل تبليغات و دروغ پراکني آمريکا، صهيونيست ها و برخي کشورهاي منطقه بود که در برخي جاهها باعث ايجاد بي اعتمادي در کشور شد.