منابع ارزي مربوط به تامين کالاهاي اساسي اختصاص يافته است

تاریخ انتشار : 1397/07/01

سخنگوي فراکسيون مستقلين ولايي مجلس شوراي اسلامي گفت: رييس کل بانک مرکزي در نشست با اين فراکسيون تاکيد کرد که منابع مربوط به تامين کالاهاي اساسي اختصاص يافته و از اين بابت جاي نگراني وجود ندارد.

به گزارش ايرنا از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتي در تشريح نشست صبح يکشنبه فراکسيون مستقلين ولايي با حضور عبدالناصر همتي رييس کل بانک مرکزي، با اشاره به اينکه در اين نشست همتي توضيحاتي درباره پيمان هاي دو جانبه پولي مطرح کرد، افزود: بانک مرکزي راهکارهايي اتخاذ کرده تا پيمان هاي دو جانبه پولي ميان ايران با برخي کشورها همانند روسيه، چين، ترکيه و کشورهاي ديگر برقرار شود.
** منابع مربوط به تامين کالاهاي اساسي اختصاص يافته است
وي ادامه داد: رييس کل بانک مرکزي در اين نشست تاکيد کرد که منابع مربوط به تامين کالاهاي اساسي اختصاص يافته و از اين بابت جاي نگراني وجود ندارد.
نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه موضوع ديگر که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت صادرات بود، يادآور شد: هر شخصي که کالايي به خارج از کشور صادر مي کند، مکلف شده که ارز حاصل از آن را به داخل کشور انتقال داده و به چند حالت اين دلار را نگهداري کند.
** بايد از ورود ارز کالاهاي صادراتي به کشور اطمينان حاصل شود
لاهوتي افزود: صادرکننده مي تواند ارز را در حسابي به نام خود نگهداري کرده و يا در صرافي به فروش برساند، بنابراين بايد اطمينان حاصل شود که کالايي که صادر مي شود منابع ارزي آن وارد کشور شده و اين گونه نباشد که کالايي صادر و منابع ارزي آن وارد کشور نشود.
سخنگوي فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه موضوع ديگر که در اين نشست مطرح شد بند «و» تبصره 16 قانون بودجه سال 97 بود، تصريح کرد: در اين بند پيش بيني شده بود که اگر افراد وام دريافتي را تسويه کنند از پرداخت جريمه و سود مرکب معاف مي شوند که رييس کل بانک مرکزي عنوان کرد قانون آن ابلاغ شده و بانک ها بايد آن را اجرايي کنند و با توجه به نگراني نمايندگان در اين موضوع همتي عنوان کرد که نگراني ها را پيگيري مي کند.