مطهري: الحاق به CFT روابط بانکي ايران رابا دنيا تسهيل مي کند

تاریخ انتشار : 1397/07/16

 نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي پيوستن به CFT را به نفع کشور دانست و گفت: پيوستن ايران به اين کنوانسيون اصلاحاتي در نظام بانکي صورت مي‌دهد و آن را تسهيل مي کند که به نفع منافع برخي افراد نيست.

به گزارش ايرنا، علي مطهري روز يکشنبه با بيان اين مطلب افزود: لايحه الحاق به کنوانسيون مبارزه با تأمين مالي تروريسم (CFT) در جلسه امروز کميسيون تصويب شد، کنوانسيوني که مصوب شوراي امنيت سازمان ملل بوده و اکثر کشورها به آن ملحق شده اند.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مهمترين اثر الحاق به اين کنوانسيون اين است که مبادلات بانکي ما که امروز با مشکلاتي روبرو است تا حدودي آسان تر شده و تسهيل پيدا مي کند و نوعي هماهنگي ميان سيستم بانکي ما و دنيا ايجاد مي شود.
وي در ادامه پيوستن به CFT را در مجموع به نفع کشور دانست و افزود: عده اي از روي دلسوزي فکر مي کردند اين الحاق به نفع کشور نيست و تصور مي کردند اطلاعات مالي ما براي کشورهاي ديگر مي رود يا ممکن است حزب الله، حماس و سپاه تروريست ناميده شود که اينطور نيست.

**قرار گرفتن گروهي در ليست تروريسم داراي ساز وکار مشخصي از سوي شوراي امنيت سازمان ملل است
مطهري ادامه داد: مرجع تعيين مصداق تروريسم، شوراي امنيت سازمان ملل است که چهار گروه القاعده، طالبان، داعش و النصره را تروريستي مي داند و اين موضوع که گروهي را جزء ليست قرار دهند سازوکاري دارد که به راحتي نيست از اين رو خطري که برخي منتقدان مي گفتند واقعيت ندارد و از روي دلسوزي بوده است.
به گزارش خانه ملت، نايب رئيس مجلس دهم در ادامه همچنين تصريح کرد: البته عده اي ممکن است منافعي در تصويب نشدن لايحه امروز داشتند که اگر اصلاحاتي در نظام بانکي صورت گيرد ممکن است برخي نابساماني هايي که باعث سودهاي کلان براي افراد است را از بين برده و دست آنها از سودها کوتاه شود.