کدام قوانين بازار شرکت‌هاي کوچک و متوسط فرابورس اصلاح مي‌شود؟

تاریخ انتشار : 1398/06/25

به گزارش ايسنا، به تازگي اعلام شده که قرار است مقررات بازار شرکت‌هاي کوچک و متوسط (SME) فرابورس ايران اصلاح شود. فرآيند پذيرش اين شرکت‌ها در بازار SME يکي از مواردي است که اصلاح خواهد شد. همچنين سقف و کف‌هاي سرمايه‌اي شرکت‌ها براي ورود به بازار مورد بازبيني قرار خواهد گرفت.

آن طور که مدير عامل فرابورس ايران اعلام کرده، قرار است نحوه ورود سرمايه‌گذاران در اين بازار نيز اصلاح شود.

به گفته امير هاموني، فرابورس تلاش مي‌کند ارتباط قوي و معني‌دارتر از گذشته ميان بخش‌ها و دستگاه‌هاي ذي‌نفع و تنظيم‌گر اين نوع شرکت‌ها برقرار شود.

به اعتقاد وي، بخش خصوصي واقعي پيشران بازار SME در فرابورس خواهد بود و با اصلاح رويه‌هاي پذيرش شرکت‌ها در اين بازار به طور قطع تامين مالي SME ها نيز با سهولت بيشتري امکان‌پذير مي‌شود، چراکه علاوه بر روش‌هاي معمول تامين مالي در بازار سهام، ابزارهاي مالي اسلامي نيز به تجهيز منابع براي شرکت‌هاي کوچک و متوسط کمک ويژه‌اي خواهند کرد.

شرکت‌هاي کوچک و متوسط بخش قابل توجهي از اشتغال جهان را تشکيل مي‌دهند

بنگاه‌هاي کوچک و متوسط بخش قابل توجهي از مشاغل دنيا را شامل مي‌شوند و به گفته مديرعامل فرابورس ايران، در اتحاديه اروپا بنگاه‌هاي کوچک و متوسط ۹۹ درصد از مشاغل کل اين اتحاديه را تشکيل مي‌دهند و دو سوم کل اشتغال بخش خصوصي را نيز در اختيار گرفته‌اند.

به گفته هاموني، SME ها ستون فقرات اقتصاد هستند و اين کسب‌وکارها تقريبا در تمام دنيا از اهميت کليدي برخوردارند؛ موضوعي که در کشور ما نيز صادق بوده و با توجه به آمار بيکاري و فشارهاي اقتصادي حاصل از تحريم‌هاي يکجانبه، اهميتي مضاعف دارد.

به گزارش ايسنا، تا کنون چهار شرکت در بازار شرکت‌هاي کوچک و متوسط فرابورس ايران عرضه شدند که اين شرکت‌ها در صنايع شيميايي، غذايي و فلزات اساسي هستند.