شوک مثبتي به بازار سرمايه وارد شد

تاریخ انتشار : 1399/11/11

شايان زهراکار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا درباره واکنش بازار به حضور رييس جديد و اقدامات وي در اولين روز کاري اظهار داشت: هر چند در گذشته بارها اشتباهات رييس سابق سازمان بورس را متذکر شديم اما هيچ‌گونه تغييري در سياست‌ها و حمايت از بازار انجام نشد. بنابراين همانطور که پيش بيني مي‌شد قاليباف اصل – رييس سابق سازمان بورس- در کمتر از 10 ماه وادار به استعفا شد.

وي افزود: معتقدم انتخاب «محمدعلي دهقان دهنوي» مي‌تواند بهترين انتخاب براي رياست سازمان بورس و مديريت بازار سرمايه باشد و بهترين گزينه براي برگشت اعتماد به بازار سرمايه باشد.

زهراکار با اشاره به سابقه همکاري با دهقان دهنوي اظهار داشت: در چند سال گذشته با اقاي دهقان دهنوي سابقه همکاري در يک مجموعه را تجربه کردم و شاهد مديريت علمي و خوب ايشان بر مجموعه بودم.

اين کارشناس بازار سرمايه با بيان اينکه اميدواريم برخي از قوانيني که موجب زيان سهامداران شد در دوره رياست دهقان دهنوي لغو شود، گفت: يکي از اتفاقات مثبت مهم در اولين روز رياست دهقان دهنوي، جلسه وي با حقوقي‌هاي بزرگ بازار است که گفته مي‌شود که نتيجه اين جلسه بسيار مثبت بوده است و در اولين روز کاري وي، حقوقي‌ها اقدام به خريد سنگين سهام نمادهاي شاخص‌ساز کردند و اغلب نمادهاي شاخص ساز در اولين روز کاري دهقان دهنوي به تعادل رسيدند.

زهراکار تاکيد کرد: از ديگر اقدامات مهم رييس جديد سازمان بورس مي‌توان به عدم فروش حقوقي‌ها تا اواخر بهمن ماه اشاره کرد.

وي ادامه داد: معتقدم بازار در دو ماه آينده رو به رشد خواهد بود و شوک مثبتي به بازار سرمايه وارد آمده است. با حضور وي و قوانين جديدي که احتملا وضع مي‌شود سيگنال مثبتي به بازار داده مي‌شود که نتيجه آن ورود نقدينگي سنگين از ساير بازارها به بورس است.

اين کارشناس بازار سرمايه با اشاره به وضعيت بازار تا پايان سال گفت: مي‌توان پيش بيني کرد که در بهمن و اسفندماه شاهد بازاري سبز و اعمال قوانين حمايت کننده همراه با تزريق نقدينگي خواهيم بود.