پرداخت ۲۳ هزار ميليارد تسهيلات به بخش صنعت و معدن

تاریخ انتشار : 1399/12/05

مدير عامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد که اين بانک تاکنون معادل ۲۳ هزار ميليارد تومان تسهيلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرده که عمده اين تسهيلات در قالب سرمايه در گردش بوده است.  

حسين مهري در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: بانک صنعت و معدن از ابتداي سال تاکنون در مجموع ۲۳ هزار ميليارد تومان تسهيلات به بخش صنعت و معدن پرداخته که رشد قابل ملاحظه‌اي نسبت به قبل داشته است. همچنين، بيشترين تسهيلات ارائه شده از سوي اين بانک در قالب سرمايه در گردش بوده است. 

وي افزود: اين بانک، تخصصي است و بانک مرکزي به بانک صنعت و معدن اجازه پرداخت وام ازدواج محدودي را مي‌دهد که اين ميزان سالانه حدود ۱۴ تا ۱۶ هزار فقره تسهيلات ازدواج است‌. 

در ادامه،‌مهري درباره اينکه بانک مرکزي براي کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها يکسري محدوديت‌ها ايجاد کرده است، گفت: بسياري از بانک‌ها در اين زمينه طبق اعلام بانک مرکزي عمل مي‌کنند و هدف اين طرح مانع شدن در افزايش پايه پولي است. تاکنون اين محدوديت‌ها براي بانک صنعت و معدن مانعي ايجاد نکرده است و به اعتقاد من اين امر هيچ گونه محدويتي ايجاد نمي‌کند. در کل وضعيت ترازنامه اين بانک مناسب و رشد غيرمعقولي نداشته است.

مدير عامل بانک صنعت و معدن در زمينه حمايت‌هاي مالي براي کرونا توضيح داد: در زمينه تجهيزات پزشکي مرتبط با کرونا تامين مالي انجام داديم و طبق دستورالعمل بانک مرکزي با واحدهاي توليدي همراهي و از آن‌ها حمايت کرديم و در رابطه با امهال مطالبات نيز طبق بخشنامه بانک مرکزي امهال مطالبات واحدهاي توليدي تا پايان شهريور سال آينده تمديد شد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: رويکرد و برنامه محوري حرکت به سمت بانکداري ديجيتال است که در اين راستا تاکنون چندين طرح رونمايي شده است. شعبه‌هاي بانک صنعت و معدن کم است و تمام سعي و تلاش همکاران ما اين است که اکثر خدمات به صورت غير حضوري ارائه شود و در حال حاضر بيشتر ارائه خدمات بانک صنعت و معدن غير حضوري است.