گام مهم براي جلوگيري از خروج ارز واردات کارت‌هاي بانکي

تاریخ انتشار : 1399/12/17

مديرعامل بانک ملي ايران گفت: ساليانه بيش از ۳۰۰ ميليون يورو ارز از کشور براي واردات کارت‌هاي بانکي و يا دستگاه‌هاي پوز خارج مي‌شود که با موبايلي شدن پرداخت‌ها، در اين بخش صرفه‌جويي مي‌شود.

محمدرضا حسين‌زاده، مديرعامل بانک ملي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ايبِنا درباره طرح پرداخت موبليلي که به تازگي از سوي بانک مرکزي رونمايي شده است، گفت: ضمن تشکر از رييس کل بانک مرکزي بابت صدور مجوز و دستورالعمل به شبکه بانکي براي حذف کارت هاي بانکي و انجام تمامي پرداخت‌ها از طريق QR کد، بايد توضيح داد که بانک ملي ايران از سال ۹۸ زيرساخت‌هاي اين کار را آماده کرده بود، زيرا بر اين اساس که بسياري از کشورهاي پيشرفته چند سال پيش اين مسير را طي کرده بودند، پيش‌بيني مي‌شد که بانک مرکزي نيز در نهايت در اين مسير قدم خواهد گذارد.

وي در ادامه اضافه کرد: QR کد در رويداد ملي شو ۳ سال ۹۸ به صورت آزمايشي رونمايي شد و حال که بانک مرکزي اين مصوبه را صادر کرده با فراغ بال بيشتري به اين کار اقدام خواهيم کرد. بر اساس QR کد، تمامي دريافت و پرداخت‌ها از طريق گوشي‌ها صورت مي‌گيرد که براي بانک‌ها و صنايع کشور صرفه‌جويي زيادي به دنبال دارد.

مديرعامل بانک ملي ايران در اين خصوص يادآور شد: ساليانه بيش از ۳۰۰ ميليون يورو ارز از کشور براي واردات کارت‌هاي بانکي و يا دستگاه‌هاي پوز خارج مي‌شود. به مرور هزينه کرد براي قطعات آنها، رول کاغذ و ... حذف خواهد شد. علاوه بر اين، کار شکيل و با کلاسي هم به حساب مي‌آيد.