اصلاح مصوبه تسويه اعتبارات اسنادي مدت‌دار و بازتامين به نرخ رسمي

تاریخ انتشار : 1399/12/27

با ابلاغ دولت، تصويب‌نامه موضوع تسويه اعتبارات اسنادي مدت‌دار (يوزانس) و بازتامين (ريفاينانس) به نرخ رسمي اصلاح شد.

به گزارش ايبِنا به نقل از «پايگاه اطلاع رساني دفتر هيات دولت» هيات وزيران در جلسه مورخ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، به منظور تعيين تکليف وارداتي که سررسيد پرداخت آنها از تاريخ ۲۱ فروردين تا ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ است، تصويب‌نامه موضوع تسويه اعتبارات اسنادي مدت‌دار (يوزانس) و بازتامين (ريفاينانس) به نرخ رسمي را اصلاح کرد.

به موجب اين اصلاحيه، در ارتباط با اعتبارات اسنادي مدت‌دار (يوزانس)، بازتامين (ريفاينانس) و بروات اسنادي مدت‌دار که سررسيد پرداخت آنها تا تاريخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ و بعد از آن باشد، تأمين ارز به ميزان کالاي ترخيص شده حسب پروانه گمرکي مربوط به نرخ رسمي و از محل ارزهاي در دسترس بانک مرکزي منوط به تاييد دستگاه اجرايي ذي‌ربط خواهد بود. مواردي که در زمان گشايش مقرر گرديده است ارز مربوط از سوي واردکننده (ارز متقاضي و ارز اشخاص) تامين شود، مشمول اين بند نمي شوند.

همچنين براي مواردي که سررسيد پرداخت اعتبار اسنادي از تاريخ ۲۲ فروردين لغايت ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ قرار گرفته باشد نيز فارغ از نوع تامين ارز در زمان گشايش (ارز متقاضي/ ارز اشخاص) تأمين ارز مشمول مفاد اين بند خواهد بود.

علاوه بر اين، تسويه اعتبارات اسنادي مدت‌دار (يوزانس و ريفايناس) مربوط به ماشين‌آلات و تجهيزات خط توليد و مواد اوليه که سررسيد پرداخت آنها بين تاريخ ۲۱ فروردين لغايت ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ بوده و واردکننده معادل ريالي اعتبارات اسنادي مذکور را در سررسيد به حساب بانک، واريز و از طريق بانک با فروشنده نيز تسويه شده است، به نرخ رسمي مندرج در تصويب‌نامه مربوطه خواهد بود.

  •