مهلت تسويه بدهي بدهکاران بانکي ۶ ماه تمديد شد

تاریخ انتشار : 1400/01/23

تهران- ايرنا- معاون اقتصادي رييس‌جمهوري از موافقت تمديد مهلت تسويه بدهي بدهکاران بانکي به مدت ۶ ماه (تا پايان شهريورماه ۱۴۰۰) با هدف مانع‌زدايي و پشتيباني از توليد خبر داد. 

به گزارش روز يکشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع‌رساني و پايش آثار اقتصادي کرونا، «محمد نهاونديان» اظهار داشت: بر اساس مصوبه سال گذشته ستاد ملي کرونا، مهلت‌هاي تعيين شده در قانون تسهيل تسويه بدهي تا آخر سال ۱۳۹۹ پايان مي‌يافت.  

وي تاکيد کرد: با پيشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تسهيل و رفع موانع توليد، موضوع در دستور کار کارگروه آثار اقتصادي مقابله با کرونا قرار گرفت و در جلسه هفته قبل کارگروه، پس از بررسي و با توجه به شرايط اقتصادي ناشي از شيوع کرونا، تاکيد شد اين تمديد به‌منظور پشتيباني از واحدهاي توليدي و تحقق شعار سال انجام شود. 

معاون اقتصادي رييس‌جمهوري افزود: بنابراين موضوع در جلسه گذشته ستاد ملي مقابله با کرونا مطرح و با موافقت اعضا، تاريخ‌هاي تعيين شده در مصوبه قبلي ستاد به مدت ۶ ماه تمديد شد تا واحدهاي توليدي با شرايط مطلوب‌تري نسبت به تسويه بدهي اقدام کنند.

وي گفت: بر اساس قانون مذکور، اشخاص حقيقي با تسهيلات زير ۵۰۰ ميليون تومان و بنگاه‌هاي اقتصادي حقوقي با تسهيلات زير ۲ ميليارد تومان در رشته فعاليت‌هاي توليدي شامل کشاورزي، شيلات، استخراج معادن، صنعت، ساختمان و تامين برق، آب و گاز مشمول اين قانون هستند، همچنين جريمه تأخير اين توليدکنندگان بخشوده شده و بدهي آنان بر اساس نرخ قرارداد اوليه و به صورت ساده (و نه مرکّب) محاسبه مي‌شود. 

نهاونديان ادامه‌داد: توليدکنندگاني مشمول تسهيلات اين قانون هستند که بخواهند بدهي غيرجاري خود را به صورت نقدي تسويه کنند، دولت و ستاد ملي کرونا تصميم گرفت براي پشتيباني از توليد و تسهيل تسويه بدهي، نسبت به تمديد مهلت‌هاي تعيين شده در اين قانون اقدام کند. 

وي در خاتمه گفت: بر اساس مصوبه‌هاي ستاد اقتصادي دولت که به دستگاه‌ها ابلاغ شده، رفع موانع توليد و پشتيباني از اين بخش در دستور کار ستاد قرار گرفته و همه پيشنهادهاي دستگاه‌ها و بخش خصوصي و تعاوني، در جهت مانع زدايي و پشتيباني از توليد براي تصويب در هيات دولت و شوراي‌عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا در حال جمع بندي نهايي است و اطلاع رساني خواهد شد.

به گزارش ايرنا، امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به سال توليد، پشتيباني‌ها و مانع‌زدايي‌ها نامگذاري شده است.​​​​​​