امور مالياتي تهران به سامانه فيزيکي «پنجره واحد شروع کسب و کار» پيوست

تاریخ انتشار : 1400/02/28

تهران- ايرنا- رئيس امور مالياتي شهر و استان تهران گفت: در راستاي تحقق مانع زدايي ها از کسب و کار ها، امور مالياتي شهر و استان تهران به سامانه فيزيکي «پنجره واحد شروع کسب و کار» پيوست.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از اداره امور مالياتي استان تهران، پنجره واحد فيزيکي براي سرعت بخشيدن به شروع کسب و کار ها و تسريع در امور سرمايه گذاري ايجاد شده است و فعالان اقتصادي که در غالب اشخاص حقوقي (مسئوليت محدود و سهامي خاص) قصد فعاليت دارند، با مراجعه به اين سامانه مراحل قانوني کسب و کار را بدون مراجعه به ادارات مختلف آغاز مي کند.  

محمد رضا نوري رئيس امور مالياتي شهر و استان تهران در اين باره گفت: «طي توافقي که با اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي صورت گرفت، کارآفرينان و فعالان اقتصادي که مي خواهند کسب و کار خود را اغاز کنند مي‌توانند با مراجعه به اين اتاق در خيابان وزرا ضمن ثبت شرکت، پرونده مالياتي خود را تشکيل دهند و کد اقتصادي دريافت کنند. اين موديان با دريافت نام کاربري و کلمه عبور مي‌توانند تمامي امور مالياتي خود را به صورت الکترونيکي پيگيري نمايند و ديگر نياز به مراجعه حضوري در ادارات کل ندارند.» 

رئيس امور مالياتي شهر و استان تهران همچنين افزود سامانه تلفني ارتباط مردمي ۱۵۲۶ جهت آگاهي  به موديان و فعالان اقتصادي آماده پاسخگويي است.