تاکيد ايران و روسيه بر همکاري هاي بانکي

تاریخ انتشار : 1400/06/28

مسکو - ايرنا - نهمين نشست کارگروه همکاري هاي مالي و بانکي جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه در محل اقامت سفير جمهوري اسلامي ايران در مسکو برگزار و دو طرف بر ادامه و توسعه همکاري ها تاکيد کردند.

به گزارش روز شنبه ايرنا در اين نشست که معاونين بانک هاي مرکزي دو کشور و همچنين نمايندگان و مديران ارشد بانک هاي تجاري منتخب و کاظم جلالي سفير جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند موضوعات مربوط به اتصال پيام رسان هاي مالي بانک هاي مرکزي براي استفاده هرچه بيشتر از ارزهاي ملي در مبادلات تجاري و تسويه حساب هاي مالي، همکاري هاي کارگزاري، تسهيلات بانکي براي شرکت هاي کوچک و متوسط، دانشجويان و گردشگران و همچنين توسعه همکاري هاي کارگزاري در سطح کشورهاي اتحاديه اقتصادي اوراسيا مورد بحث و بررسي قرار گرفت.  

امضا نقشه راه همکاري بانکي دو کشور براي سال2022


در اين نشست که با هماهنگي بخش اقتصادي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسکو برگزار شد،   علاوه بر تنطيم تفاهم نامه پاياني اجلاس مذکور، نقشه راه همکاري هاي مالي و بانکي براي سال ۲۰۲۲ به امضا رسيد.

 کاظم جلالي  سفير جمهوري اسلامي ايران در اين نشست ضمن تشريح و تبيين شرايط جاري و روند رو به رشد همکاري هاي فيمابين در همه حوزه ها، بر تسهيل همکاري هاي بانکي و مالي به منظور توسعه مراودات تجاري و بازرگاني تاکيد کرد.

نشست هم انديشي فعالان اقتصادي ايراني مقيم روسيه و هيات بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران

به گزارش ايرنا نشست هم انديشي تجار و فعالين اقتصادي ايراني در حوزه فدراسيون روسيه نيز با هيات بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران در مسکو در محل اقامت سفير کشورمان در مسکو برگزار شد.

در اين جلسه با حضور  پناهي معاون ارزي بانک مرکزي و هيات همراه ضمن مرور شرايط جاري حاکم بر فعاليت هاي تجاري و بازرگاني تجار ايراني، مهمترين موضوعات و مسائل و موانع در حوزه هاي مالي و بانکي  تسويه حساب ها، نرخ تسعير ارزهاي ملي دو کشور  و نيز مسائل ساختاري، اداري و گمرکي  مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

در اين نشست، کاظم جلالي سفير کشورمان در فدراسيون روسيه نيز بر پيگيري رفع موانع و مشکلات فعالين اقتصادي و تجار ايراني، به عنوان يک اولويت تاکيد کرد.

هم اکنون شعبه هاي ميربيزنس بانک وابسته به بانک ملي ايران در روسيه براي تسهيل فعاليت هاي اقتصادي تجار ايراني و روسي فعال است.