عبور ارزش دارايي‌ هاي بانکي از ۹ هزار ميليارد تومان

تاریخ انتشار : 1400/08/22

دارايي سيستم بانکي در شهريور امسال، به ۹ هزار و ۱۷۴ هزار ميليارد تومان رسيد که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۶.۳ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از بانک مرکزي با انتشار گزيده آمارهاي اقتصادي تا پايان شهريورماه، خلاصه وضعيت ميزان دارايي و بدهي سيستم بانکي در اين دوره را نيز منتشر کرد.

براساس جدول آماري منتشر شده ميزان دارايي و بدهي سيستم بانکي در شهريورماه به ۹ هزار و ۱۷۴ هزار ميليارد تومان رسيد. ميزان دارايي خارجي بانک‌ها نيز در اين دوره ۲هزار و ۴۶ هزار ميليارد تومان و ميزان بدهي بخش دولتي ۶۵۵ هزار ميليارد تومان بود.

بدهي بخش غيردولتي به سيستم بانکي در شهريورماه نيز برابر با ۲هزار و ۹۰۳ هزار ميليارد تومان گزارش شده است. دارايي‌هاي سيستم بانکي در شهريورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶.۳ درصد و در مقايسه با اسفندماه ۹۹ نيز ۲۰.۹ درصد رشد داشت.

بدهي سيستم بانکي شامل نقدينگي، وام‌ها و سپرده‌هاي بخش دولتي، حساب سرمايه و بخش‌هاي ديگر است. بدهي سيستم بانکي در بخش نقدينگي برابر با ۴ هزار و ۶۷ هزار ميليارد تومان است که ۸۱۶ ميليارد تومان آن پول و ۳هزار و ۲۵۱ ميليارد تومان شبه پول است.

وام‌ها و سپرده‌هاي بخش دولتي بخش ديگري از بدهي سيستم بانک به حساب مي‌آيد که براساس جداول آماري بانک مرکزي ميزان در شهريورماه برابر ۲۳۹ هزار ميليارد تومان است. ميزان وام‌ها و سپرده‌هاي بخش دولتي نزد سيستم بانکي در شهريور امسال در مقايسه با شهريور سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.